هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت زراعت چوب قرار می‌گیرد


هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت زراعت چوب قرار می‌گیرد

گرگان - ایرنا - رییس اداره فنی جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در قالب برنامه ششم توسعه امسال در هزار هکتار از زمین‌های مستثنیات، منابع ملی و شیب‌دار شرق استان درختانی با قابلیت رشد سریع مانند اکالیپتوس و صنوبر کاشته می‌شود.

داود مقدسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کشاورزان علاقه‌مند به زراعت چوب، وام ارزان قیمت از طریق بانک کشاورزی، خدمات مشاوره فنی و نهال رایگان ارایه می شود.

وی بیان کرد: پیش از این و در ۳ دوره پنج ساله نهال اکالیپتوس در زمین های واجد شرایط استان کاشته شد اما به دلیل سرمای ناگهانی رشد آن ها متوقف شده و به باروری نرسید اما همچنان از زراعت این درخت در گلستان حمایت می‌شود.

کار زراعت چوب از اواخر پاییز آغاز و در فصل زمستان پایان می یابد.

پیشتر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفته بود: برای توسعه پایدار جنگل و حفاظت از محیط زیست، برنامه زراعت چوب و کاشت گونه های رشد سریع در مناطق مستعد با مشارکت علاقه مندان به گسترش فضای سبز در استان پیگیری می‌شود.

ابوطالب قزل سفلو افزود: این کار موجب کاهش فشار به جنگل با تامین بخشی از نیاز کارخانجات فرآوری چوب، ایجاد مشاغل مولد، کسب درآمد برای روستاییان، حفظ خاک، جلوگیری از بروز انواع فرسایش، به حداقل رساندن خطر سیلاب ها و گسترش فضای سبز خواهد شد.

حوزه منابع طبیعی گلستان شامل یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار اراضی ملی، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۲۶ هزار هکتار اراضی ساحلی و ۶۲ هزار هکتار اراضی موات و بیابان است.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !