طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن


میگو یکی از آبزیان خوراکی می باشد، که دارای طعم و مزه عالی بوده و خواص بسیاری دارد. میگو را به صورت های متنوعی آماده می کنند، که البته ارزش غذایی بالایی داشته و در برنامه غذایی امروزه به فراوانی استفاده می گردد، در آموزش های گذشته با طرز تهیه میگو پفکی ،میگو کبابی و دوپیازه میگو آشنا شدید در ادامه با طرز تهیه میگو هواری با ما در این مطلب همراه...

میگو یکی از آبزیان خوراکی می باشد، که دارای طعم و مزه عالی بوده و خواص بسیاری دارد. میگو را به صورت های متنوعی آماده می کنند، که البته ارزش غذایی بالایی داشته و در برنامه غذایی امروزه به فراوانی استفاده می گردد، در آموزش های گذشته با طرز تهیه میگو پفکی ،میگو کبابی و دوپیازه میگو آشنا شدید در ادامه با طرز تهیه میگو هواری با ما در این مطلب همراه باشید.

میگو هواری دارای مواد غذایی مقوی و مغذی می باشد که منبع کاملی از پروتئین و فسفر محسوب می شود، انواع میگوها دارای اسیدهای چرب امگا ۳ را به فراوانی در خود دارند که برای سلامتی و تقویت بدن و همچنین هوش انسان بسیار سودمند می باشد، میگو و ماهی اگر به خوبی تهیه نگردد، ممکن است طعم خوشایندی نداشته باشد و به همین دلیل گروهی از طعم آن چندان راضی نباشند.
طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن
در این مقاله آموزشی قصد توضیح طرز تهیه میگو هواری را داریم که در لیست بهترین پلوها حساب می شود و یک غذای محبوب و معروف جنوبی بوده و با مزه تند و تیزش مورد علاقه همه قرار می گیرد.

مواد مورد نیاز

۳۰۰ گرم میگو سه قاشق غذا خوری زعفران سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی سه قاشق سوپخوری گشنیز سه لیوان برنج سه حبه سیر یک عدد پیاز به مقدار نیاز فلفل به مقدار نیاز زردچوبه به مقدار نیاز نمک به مقدار نیاز آبلیمو

طرز تهیه میگو هواری با طعمی استثنایی

در مرحله اول طرز تهیه میگو هواری و برای شروع سیر و پیاز را خرد نموده و یا اگر مایل بودید رنده نمایید، با یکدیگر ترکیب نموده و سپس درون ماهیتابه ای کمی روغن ریخته بگذارید با حرارت ملایم ذوب شود و مخلوط سیر و پیاز را در آن تفت دهید، کمی ادویه زردچوبه و فلفل و نمک را به همراه زعفران به آن بیافزایید و اجازه دهید تا ادویه به خوبی در غذا جا بیفتد و عطر ادویه غذا در اتاق بپیچد.
طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن
حالا نوبت به میگوها می رسد، میگوهای پاک شده را در ماهیتابه ریخته و با آنها کمی تفت داده( رنگ میگوها تغییر کند، تفت زیاد نیاز نمی باشد) و رب گوجه فرنگی را نیز بیافزایید. و یک لیوان آب جوشیده را را در ماهیتابه بریزید، و بگذارید با حرارت آرام بجوشد و سس ما غلیظ شود، مدتی که گذشت و از مقدار آب درون تابه کمی کاسته شد، گشنیز ریز شده ی آماده را، با کمی آبلیمو برای خوش طعم تر شدن می افزایید، بعد از هم زدن، تا به خوبی مخلوط شود. مایه ی میگو را از روی آتش برمی دارید تا سرد شود.
طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن
پس از آماده شدن سس مورد نظر، در قابلمه ای برنج را که از شب قبل نم گذاشته شده است آبکش نمایید، برای ته قابلمه می توانید از هرچیزی که مایل باشید بهره ببرید و بعد از روغن ته قابلمه بریزید، حالا لایه ای از برنج و سپس لایه ای از مخلوط میگو می ریزید. به همین صورت ادامه می دهید تا قابلمه پر شود و لایه پایانی را با مخلوط میگو بپوشانید و به وسیله یک چنگال برنج و میگو خوب ترکیب نمایید، لیوان آبی را با چند قطره روغن مخلوط نموده بریزید روی برنج بریزید، بگذارید با حرارت زیاد کمی بخار درون قابلمه جمع شود، سپس میزان حرارت را کم نموده و دم کنی را قرار دهید و اجازه دهید برنج به خوبی دم بکشد. پس از دم کشیدن برنج آن را در ظرفی مناسب کشیده و میل نمایید.

طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن

چند نکته طلایی رای پخت میگو هواری

به جای ریختن آبلیمو در غذا می توانید میـگوها را داخل آبلیمو بخوابانید، که میگو به خوبی مزه دار شود. مجاز هستید که هم از سبزی خشک استفاده نمایید، اما اگر سبزی مورد استفاده شما تازه باشد بهتر می باشد. شما می توانید به دو صورت غذا را سرو کنJید، یا برنج و مخلوط میگو را به همین صورت با یکدیگر ترکیب نموده و در دم بگذارید، یا هر دوی آنها را به طور جدا آماده نموده و تزیین نموده بر سفره قرار دهید.

طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن

طرز تهیه میگو هواری خوشمزه و لذیذ و نکاتی برای بخشیدن طعم عالی به آن

در این مقاله آشپزی سایت آرگا آموزش طرز تهیه میگو هواری یکی از غذاهای جنوبی با طعم منحصر به فردش را آماده نموده است، شما می توانید برای تهیه این غذای جنوبی تند معرکه با اندک زمان لازم و به آسانی آن را فراهم نموده، و با عزیزان خود نوش جان کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه