صدور بیش از 7 میلیون سند رسمی


صدور بیش از 7 میلیون سند رسمی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: 7 میلیون و 369 هزار و 862 سند در 6 ماهه نخست امسال در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است.

صدور بیش از 7 میلیون سند رسمیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: طبق این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۲ هزار سند افزایش داشته است.
وی به مبلغ حق الثبت در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: دفاتر اسناد رسمی در این مدت ۵۹۶ میلیارد و ۱۷۸ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان حق الثبت را وصول و به حساب خزانه واریز کرده اند.
وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴۹ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به تحولات دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: همزمان با آن تحولات بسیاری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال وقوع و کارگروه‌های متعددی در این سازمان شکل گرفته است.
وی به طرح بازرسی از دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ از کل دفاتر اسناد رسمی بازرسی صورت می‌گیرد تا اگر مشکلاتی دارند برطرف شود. این بازرسی‌ها با هدف خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان انجام می‌شود.
آقای دشتی اردکانی درباره ساماندهی طرح اسناد رسمی در سراسر کشور گفت: طرح ارتقای اسناد رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که در حال بررسی در کمیسیون قضایی است و در صورت تصویب بسیاری از مشکلات دستگاه قضا را برطرف می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا