تایید یک آفت‌کش غیرسمی که توسط زنبورها گسترش می‌یابد


تایید یک آفت‌کش غیرسمی که توسط زنبورها گسترش می‌یابد

تهران-ایرنا- اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا از تایید یک آفت‌کش غیر سمی خبر می‌دهد که توسط زنبورها گسترش می‌یابد و به پیشگیری از انقراض فاجعه آمیز این حشرات کمک می‌کند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، این ترکیب که CR۷ نام دارد از گونه قارچی Clonostachys rosea گرفته می شود؛ Clonostachys rosea یک «مایکوپارازیت» (mycoparasite) است که به صورت طبیعی تولید می شود و تصور می شود که عوارض جانبی کمتری نسبت به سموم دفع آفات شیمیایی دارد.

این ترکیب (CR۷) که توسط شرکت کانادایی Bee Vectoring Technologies ساخته شده است، به سایر گونه های قارچی از جمله آنهایی که باعث پژمردگی سیب زمینی، فاسد شدن مرکبات و تعدادی دیگری از انواع قارچ هایی که توت فرنگی ، زغال اخته و بادام را تحت تأثیر قرار می دهند، حمله می کند.

به نوشته نشریه Modern Farmer، در این سیستم سینی های کوچکی از CR۷ درون کندوهای زنبور قرار داده می شود. زنبورها زمانی که در کندو به سر می برند بر روی این ظروف حرکت می کنند و CR۷ به بدن آنها می چسبد، زمانی که زنبورها برای گرده افشانی سایر گیاهان از کندو بیرون می روند، رده هایی از این ترکیب قارچی را در هرجایی که می روند، باقی می گذارند. این رویه بسیار کار آمد است و فقط به ۱.۳ درصد از حجم آفت کشی که معمولا برای درمان گیاهان استفاده می شود ، نیاز دارد.

از همه مهمتر اینکه، این محصول می تواند از جمعیت زنبورها که در سال های اخیر با کاهش سریعی روبرو بوده اند، محافظت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس