13 درصد قلیان سراهای مراغه دارای مجوز هستند


13 درصد قلیان سراهای مراغه دارای مجوز هستند

مراغه - ایرنا - معاون سیاسی فرماندار مراغه گفت: از 100 واحد قلیان‌سرا و قهوه‌خانه موجود در این شهرستان، تنها 13 درصد دارای مجوز هستند.

موسی شعفی روز دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی مراغه افزود: واحدهای دارای مجوز نیز پیش از مصوبه های قانونی اخیر پروانه فعالیت کسب کرده اند و برای قلیان سراهای جدید مجوز صادر نمی شود.

وی گفت: فعالیت باغ رستوران ها و قلیان سراهای موجود در برخی مناطق گردشگری این شهرستان که اقدام به سرو قلیان می کنند، زمینه ساز بروز برخی مشکلات بهداشتی و نیز اجتماعی و فرهنگی شده است.

شعفی افزود: همچنین براساس دستور دادگستری آذربایجان شرقی و دادستانی، برخورد با اماکن غیرمجاز در زمینه عرضه قلیان تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای نظارت بر اماکن عمومی، امسال برخی از واحدهای فعال در زمینه عرضه غیرمجاز تعطیل شده و تا پایان سال حدود ۵۰ واحد از این اماکن به دلیل عدم برخوردرای از مجوزهای لازم قانونی و صنفی پلمب خواهد شد.

شعفی اضافه کرد: برای پیشگیری از عوارض بهداشتی مصرف قلیان نیز باید فرهنگ سازی در این زمینه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، براساس تصمیم کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراغه، عرضه قلیان در کافه‌های سنتی و رستوران‌های شهرستان ممنوع بوده و برای هیچیک از آنها مجوز و پروانه فعالیت صادر نمی‌شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت