یک‌هزار واحد خانه مسافر در رامسر شناسنامه‌دار شد


یک‌هزار واحد خانه مسافر در رامسر شناسنامه‌دار شد

نوشهر - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی رامسر گفت که یک‌هزار واحد خانه مسافر در این شهرستان با کمک نیروی انتظامی شناسنامه‌دار شده است.

طرح ساماندهی خانه مسافر در مازندران از سال ۹۵ با همکاری ۱۰ شرکت به عنوان مجری آغاز شد. جمع آوری اطلاعات کامل مشخصات هویتی مالکان ، موقعیت مکانی خانه های مسافر و ایجاد بسترهای لازم در سوق دادن فعالان این بخش برای قرار گرفتن زیر پوشش طرح از مهم ترین وظایف این شرکت ها بود.

نادر سحرخیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر نزدیک به سه هزار خانه مسافر در این رامسر به صورت غیر رسمی فعالیت دارند و در فصول گردشگری نسبت به پذیرش مسافر و گردشگر اقدام می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی و مراجع ذیربط و همکاری صاحبان خانه های مسافر، کار شناسنامه دار کردن این واحدها هر چه زودتر تمام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر یکی از مزیت های مهم در طرح ساماندهی خانه های مسافر را فراهم کردن امکانات مناسب در حد استانداردهای اولیه برای میزبانی از مسافران و گردشگران دانست و تاکید کرد که در این صورت مهمانان به خانه مسافر به عنوان یک اقامتگاه رسمی دارای امکانات لازم نگاه کرده و در سفر بعدی هم این اماکن را برای اقامت انتخاب می کنند.

وی ارائه آموزش های لازم به صاحبان خانه مسافر در باره چگونگی تعامل با گردشگران و مسافران را از دیگر مزیت های شناسنامه دار کردن این اماکن اقامتی برشمرد و گفت : با اجرایی شدن کامل این طرح، استان مازندران دارای یک بانک اطلاعاتی غنی می شود و از این طریق می توان علاوه بر داشتن آمار دقیق مسافران و گردشگران، در جهت ساماندهی و فراهم کردن زیرساخت ها برای ارائه خدمات مناسب به آنان در هر یک از شهرستان ها برنامه ریزی کرد.

سخرخیز آموزش را در ارتقا و بهره وری صنعت گردشگری موثر دانست و گفت: برای ارتقا و بهره وری صنعت توریسم ضرورت است تا جامعه محلی که در ارتباط مستقیم با فعالیت های بخش گردشگری هستند، آموزش های حرفه ای را فرا بگیرند.

وی توضیح داد : هر چقدر فرهنگ و اداب برخورد با گردشگران، نوع رفتار، ارایه اطلاعات و خدمات توسط بخش های خدماتی،اداری و حتی مردم عادی شهرستان بیشتر باشد به همان میزان در جذب توریست موفق خواهیم بود و در عین حال عکس این موضوع هم صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر با برخورداری از جاذبه های توریستی نظیر جنگل های هیرکانی ، چشمه های آبگرم معدنی ،تله کابین بر فراز کوه تاریخی ایلمیلی و آثار تاریخی نظیر باغ ۳۳ هکتاری، هتل قدیم و مجموعه موزه کاخ مرمر ، قطب گردشگری مازندران محسوب می شود.

هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی ۲۴ واحد هتل و مجموعه های اقامتی با سه هزار تخت در رامسر وجود دارد. این شهرستان به طور متوسط در فصل های بهار و تابستان میزبان حدود ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر است.

گزارش میراث فرهنگی رامسر هم نشان می دهد که در نیمه اول امسال ۴۴ هزار گردشگر خارجی وارد این شهرستان شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام