کنگره ملی حضرت آمنه در قم برگزار می شود


کنگره ملی حضرت آمنه در قم برگزار می شود

شفقنا-کنگره ملی حضرت آمنه در قم همزمان با میلاد پامبر اکرم(ص) برگزار می شود. به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام غلامعلی عباسی‌فردوئی در گفت‌وگویی به تشریح یکی از فعالیت‌های اداره پژوهش حرم مطهر پرداخت و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های اداره پژوهش برگزاری کنگره ملی حضرت آمنه علیها‌السلام است که در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد. رئیس اداره پژوهش آستان مقدس...

کنگره ملی حضرت آمنه در قم برگزار می شود

شفقنا-کنگره ملی حضرت آمنه در قم همزمان با میلاد پامبر اکرم(ص) برگزار می شود.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام غلامعلی عباسی‌فردوئی در گفت‌وگویی به تشریح یکی از فعالیت‌های اداره پژوهش حرم مطهر پرداخت و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های اداره پژوهش برگزاری کنگره ملی حضرت آمنه علیها‌السلام است که در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره پژوهش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: حضرت آمنه علیها‌السلام مادر نبوت و امامت است و با توجه به اهمیت مقام این بانو، کار قابل توجهی در خور شأن ایشان صورت نگرفته است.

او با بیان این‌که بزرگترین موهبتى که حضرت آمنه علیها‌السلام بعد از فوت جناب عبدالله علیه السلام داشت افتخار حمل نور رسول خدا(ص) بود، ادامه داد: جایگاهى را که خداوند حکیم براى رشد و بارورى رسول خدا(ص) برگزیده بود، بهترین جایگاه و رویشگاه بود و بر همین اساس به نظر مى رسد که حضرت آمنه علیها‌السلام بهترین مادر هستى است و مقدمات و زمینه هاى لازم براى پرورش و تکوین رسول خدا(ص) در وى از دیگران بیشتر وجود داشته است.

عباسی‌فردوئی خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت آمنه علیها‌السلام بسیار رفیع است به طوری که امیرمؤمنان علی علیه‌السلام در زمان حیات خودشان نایب می‌گیرند تا برای ابوطالب، عبدالله و آمنه علیهم‌السلام حج انجام شود و همین‌طور وصیت می‌کنند بعد از خودشان نیز برای این بزرگواران حج انجام شود.

او با بیان این‌که حدود ۱۴ تا ۱۵ کتاب در رابطه با حضرت آمنه علیها‌السلام چاپ شده و یا در دستور چاپ قرار دارد، ادامه داد: تا ۱۷ ربیع‌الاول سال جاری کنگره‌ای برای حضرت آمنه علیها‌السلام از سوی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار خواهد شد که جزئیات این کنگره متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس اداره پژوهش آستان مقدس بانوی کرامت یاری نهادهای مختلف در برگزاری کنگره حضرت آمنه علیها‌السلام را خواستار شد و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم کاری قابل توجه و متناسب با مقام و جایگاه حضرت آمنه علیها‌السلام انجام دهیم.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم