‌‌انتخاب نما‌های برتر ساختمانی در شمال تهران/ طراحان موفق تشویق می‌شوند


موسوی از انتخاب نماهای برتر ساختمانی در شمال پایتخت خبر داد و گفت: طراحان و سازندگان ساختمان‌های با نمای مناسب تشویق می‌شوند.

‌‌انتخاب نما‌های برتر ساختمانی در شمال تهران/ طراحان موفق تشویق می‌شوندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در جلسه کمیته نما که با حضور اساتید دانشگاه و اعضای این کمیته برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ضوابط خاص و عام نما باید به عنوان یک الزام مورد توجه و ملاک عمل سازندگان مسکن قرار گیرد.

وی افزود: به منظور ایجاد الگوی بصری برای طراحان نما و سازندگان، آلبوم تصویری از نما‌های مورد تأیید تهیه و بر روی پرتال منطقه منتشر خواهد شد تا با این اقدام ضمن شفافیت، فرآیند کار برای مجریان طرح‌های نما کوتاه‌تر شود.

موسوی افزود: نما‌های شهری باید متناسب با هویت محلی و منطقه‌ای طراحی و ساخته شود و سبک ایرانی – اسلامی متناسب با مفهوم خانه‌های ایرانی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

پایداری مهم‌ترین ویژگی نماهای ساختمانی مناسب

این مقام مسئول پایداری نما را در ارتباط مستقیم با ایمنی شهر دانست و گفت: وضعیت پایداری نما مهمترین ویژگی آن است و باید برای پایدارسازی نما مباحث ایمنی در آن رعایت شود و نقشه سازه نما‌ها با بررسی جزئیات فنی به همراه ریز محاسبات به عنوان پیوست طرح‌های ارسالی کمیته نما ارسال شود.

بیشتر بخوانید: نمای ساختمان به هویت شهری گره خورده است

شهردار منطقه یک با تأکید بر اینکه کمیته نما مسئولیت آموزش کارشناسان شهرسازی و حتی شهرداران نواحی در موضوع نما را عهده دار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نما‌هایی با الگو‌ها، طرح‌ها و تزئینات غیر بومی و غیر ایرانی و مبتنی بر تقلید از آموزه‌ها و انگاره‌های معماری برون مرزی بدون هیچگونه خلاقیتی در شهر تهران رواج یافته است کارشناسان کمیته نما وظیفه رصد نما‌ها طبق اصول اعلامی و انطباق نما‌های اجرا شده یا تأیید شده را بر عهده دارد تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری