نیمه تاریک زیبای خفته در سینماهای جهان


نیمه تاریک زیبای خفته در سینماهای جهان

تهران- ایرنا-سینمای جهان این روزها در تصرف ضدقهرمانانی است که در سال‌های اخیر، محبوبیت‌ زیادی میان مخاطبان سینما به دست آورده‌اند. این هفته فیلم «ملفیسنت 2؛ معشوقه شیطان (Maleficent)»، سینماهای جهان را در اختیار گرفته است.

دو هفته پس از اکران جوکر و در اختیار گرفتن سینماها توسط این ضدقهرمان، این بار ملفیسنت۲؛ معشوقه شیطان، رتبه نخست فروش هفتگی سینماها را در دست گرفته است. ملفیسنت ۲ : معشوقه شیطان (Maleficent: Mistress of Evil)، قسمت دوم از مجموعه ملفیسنت است که قسمت نخست آن در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.

این داستان برگرفته از شخصیت شرور افسانه زیبای خفته و درباره ملکه تاریکی است که ارورا را نفرین می‌کند اما این بار قصه از سوی دیگر ماجرا روایت می‌شود، از طرف نیمه تاریکی و روایت می‌کند که چگونه قلب ملفیسنت شکست و او به ملکه تاریکی تبدیل شد.

قسمت دوم این فیلم، که این روزها روی پرده سینما است، چند سال پس از قسمت اول رخ می دهد و ملفیسنت و اورورا، با هم برای نجات جنگل مور از شر ملکه اینگریت شریر، تلاش می‌کنند.

ملفیسنت 2: معشوقه شیطان، ساخته خوآکیم رونینگ است و مانند قسمت نخست، آنجلینا جولی در نقش ملفیسنت و ال فانینگ در نقش اورورا، بازی کرده‌اند، دیگر بازیگران این فیلم، ﻣﯿﺸﻞ ﻓﺎﯾﻔﺮ، ﺳﻢ ﺭﺍﯾﻠﯽ، ﺟﻮﻧﻮ ﺗﯿﻤﭙﻞ، ﻟﺴﻠﯽ ﻣﻨﻮﯾﻞ، ﺍﯾﻤﻠﺪﺍ ﺍﺳﺘﻨﺘﻮﻥ، اد اسکرین هستند.

دومین قسمت ملفیسنت، هم اکنون در هفته اول نمایش، در رتبه نخست فروش هفتگی، رقم ۳۶ میلیون دلار را به نام خود ثبت کرده است و در فروش جهانی نیز به رقم ۱۲۹ میلیون دلار رسیده است.

نیمه تاریک زیبای خفته در سینماهای جهان

جوکر(Joke) پس از دو هفته صدرنشینی در فهرست فروش، این هفته در جایگاه دوم قرار گرفت اما فروش قابل توجه خود را از دست نداد. جوکر در هفته سوم نمایش در فروش هفتگی ۲۹ میلیون دلار و در فروش جهانی رقم ۷۱۶ میلیون دلار را به نام خود ثبت کرده است.

فیلم سوم در فروش هفتگی این هفته، زامبی لند ۲ یا سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی (Zombieland Double Tap) است که قسمت نخست آن در سال ۲۰۰۹ روی پرده سینما آمد، در قسمت نخست آشنایی شخصیت‌های اصلی داستان را دیدیم و متوجه شدیم که دنیا به دست زامبی‌ها افتاده است. در قسمت دوم، با کم شدن جمعیت زامبی‌ها، شخصیت های اصلی به دنبال نقشه‌ای می‌روند که دنیا را کاملا از شر زامبی‌ها پاک کنند و بار دیگر در جاده‌های آخر دنیا سفر می‌کنند و با نژاد جدیدی از زامبی‌ها مواجه می‌شوند که می‌شوند که بسیار بزرگ‌تر، قوی‌تر و البته جهنده‌تر از زامبی‌های معمولی قسمت ابتدایی هستند.

این فیلم به کارگردانی روبن فلیشر ساخته شده است و جسی آیزنبرگ، وودی هارلسون، اما استون، ابیگرل برسلین در آن به ایفای نقش می‌پردازند. سرزمین زامبی‌ها، در هفته نخست نمایش به فروش ۲۶ میلیون دلاری رسیده و فروش جهانی خود را آغاز نکرده است.

نیمه تاریک زیبای خفته در سینماهای جهان

خانواده آدامز (The Addams Family)، در هفته دوم نمایش در آمریکا، ۱۶ میلیون دلار فروش داشته و نمایش جهانی به رقم ۴۴ میلیون دلار رسیده است.

مرد متولد ماه جوزا (Gemini Man)، در هفته دوم نمایش به فروش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده و فروش جهانی آن ۱۱۶ میلیون دلار بوده است. پنج فیلم دوم فروش هفتگی به ترتیب از این قرار است:

غول برفی (Abominable)، در هفته چهارم نمایش، فروش هفتگی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۲۶ میلیون دلار، دانتون ابی (Downton Abbey)، در هفته پنجم نمایش، با فروش هفتگی ۳ میلیون دلار و فروش جهانی ۱۶۱ میلیون دلار، جودی (Judy)، در هفته چهارم نمایش با فروش هفتگی ۲ میلیون دلار و فروش جهانی ۲۳ میلیون دلار، شیادان (Hustlers)، در هفته ششم نمایش، با فروش۲ میلیون دلار و فروش جهانی ۱۲۴ میلیون دلار و آن: قسمت دوم (It Chapter Two)، در هفته هفتم نمایش، با فروش هفتگی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۴۴۷میلیون دلار.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان