توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای از اولویت‌های شهرستان خانمیرزا است


توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای از اولویت‌های شهرستان خانمیرزا است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار خانمیرزا گفت: توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این شهرستان تازه تاسیس در دستور کار قرار گرفته است.

یوسف مرادی‌ روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بر اهداف و سیاست‌های خود در حوزه توسعه سرانه مطالعه در شهرستان خانمیرزا اشاره کرد و افزود: باید زمینه توسعه کتابخانه‌ها را بر اساس علم روز فراهم کنیم و در تامین امکانات و فضاهای کتابخانه‌ای توسعه فناوری را در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر در همه جوامع جایگاه والای خود را دارد، تصریح کرد: باید برای انس هرچه بیشتر مردم با کتاب، کتابخانه‌ها پایه و ریشه تمام فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرند.
مرادی ادامه داد: کتابخانه نیازهای روحی و روانی افراد را تأمین می‌کند و آموزش حرفه‌ای که منجر به تحول می‌شود از مسیر کتابخانه‌ها می‌گذرد.

فرماندار شهرستان خانمیرزا به شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه در این شهرستان تازه تاسیس اشاره و کرد افزود: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت، توسعه فضاهای فیزیکی و فراهم کردن زمینه مناسب جهت توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای از برنامه‌های پیش رو در شهرستان خانمیرزا است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به توان و ظرفیتهای شهرستان خانمیرزا، به اهمیت تشکیل منظم جلسات انجمن و تاثیر آن در پیشبرد امور اشاره کرد و افزود: باید به عنوان خدمتگزاران جامعه در هر مسئولیتی که انجام وظیفه می‌کنیم اثری ماندگار را بر جای گذاریم و با دلسوزی و بکارگیری تمام توان زمینه بهره‌گیری مردم از خدمات شایسته را فراهم آوریم.
فرهاد خلیل مقدم بر پیش بینی ایجاد کتابخانه مرکزی در نقشه جامع شهرستان تاکید کرد و افزود: ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط از اولویت‌های برنامه‌های نهاد کتابخانه ها است و امید می‌رود با همت مسئولان و استفاده از ظرفیت خیران شاهد رشد و توسعه سرانه کتابخوانی در این شهرستان باشیم.
شهرستان خانمیرزا دهمین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است که در اسفندماه سال گذشته با موافقت هیات وزیران، از اجماع بخش‌های خانمیرزا و ارمند به مرکزیت شهر آلونی تشکیل شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟