آموزش دامنه و هاست


مطلب آموزش دامنه و هاست برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ بسیاری از افراد گمان می‌کنند که به صورت کامل با هاست و دامنه آشنایی دارند اما از تحلیل یک آدرس سایت ساده ناتوان‌اند. برای اینکه بتوانید یک سایت عادی برای خود راه‌اندازی کنید نیاز دارید تا با مسائل...

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که به صورت کامل با هاست و دامنه آشنایی دارند اما از تحلیل یک آدرس سایت ساده ناتوان‌اند. برای اینکه بتوانید یک سایت عادی برای خود راه‌اندازی کنید نیاز دارید تا با مسائل اولیه آن به صورت کامل آشنا شوید.

هاستینگ یکی از موضوعات ابتدایی در راه‌اندازی سایت است و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا اولا هزینه اضافی انجام ندهید و ثانیا کمتر با مشکل مواجه شوید. نکات کوچک اما بسیار مهمی مانند برقراری اتصال بین ‌هاست و دامنه وجود دارد که به اصطلاح ست گردن DNS نامیده می‌شود و در ادامه به صورت کامل توضیح داده می‌شود. برای اینکه بیشتر با این مفاهیم آشنا شوید و آموزش مفیدی از این موضوعات را به دست آورید، ادامه این متن را از دست ندهید

آموزش دامنه

آموزش دامنه و هاست

مطمئنا ماندگارترین جز یک سایت در ذهن مخاطب اسم یا همان دامنه سایت است و از لحاظ روانی بر مخاطب تاثیر زیادی دارد. انتخاب نام دامنه و خرید دامنه بخش مهم و اساسی راه‌اندازی یک سایت است. بعد از انتخاب نام باید در یکی از وب‌سایت‌های ثبت دامنه عضو شوید و دامنه سایت خود را خریداری کنید. علاوه بر خود دامنه پسوند دامنه نیز مهم است و با توجه به عوامل مختلف انتخاب می‌شود. مثلا اگر می‌خواهید سایت خود را در گوگل تبلیغ کنید باید حتماً دامنه­ای با پسوندی net. یا com. یا هر دامنه‌ای غیر از ir. داشته باشید تا به مشکل برنخورید. پسوندهای رایج عبارت‌اند از ir ، .org ، .net. و com. هر کدام از این پسوندها مفهومی را منتقل می‌کنند، مثلا com. مخفف کلمه Commercial است و معمولا برای سایت‌هایی استفاده می‌شود که تجارت بین‌المللی دارند و یکی از محبوب‌ترین پسوندها است.

پسوند ir. مخصوص کشور ایران است و شرکت‌ها و افراد می‌توانند از این پسوند برای سایت خود استفاده کنند. net. معمولا برای شرکت‌های اینترنتی و مواردی مانند آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و org. نیز پسوند معروف برای سازمان‌ها بوده و توسط سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این http://www.google.com/home.html یک آدرس سایت کامل است که از پروتکل (Http) ، پیشوند (www) ، نام دامنه (google) ، پسوند (com.) و مسیر فایل (home.html) تشکیل شده است. در انتخاب نام بسیار دقت کنید تا به خاطر سپردن و تایپ کردن آن برای مخاطبان مشکل نباشد. حال که با دامنه آشنا شدید، اگر بخواهیم یک تعریف رسمی از دامنه ارائه دهیم باید بگوییم که دامنه یک آدرس اینترنتی منحصر به فرد است که سایت شما از طریق این آدرس شناسایی می‌شود.

آموزش‌هاست

آموزش دامنه و هاست

وقتی فردی آدرس سایت شما را وارد می‌کند اطلاعات سایت شما باید از روی یک فضای ذخیره‌سازی یا کامپیوتری خوانده شود و به فرد نشان داده شود. این کامپیوتر می‌تواند کامپیوتر شخصی شما باشد یا یک سرور مجازی که شما می‌توانید یک فضا را با عنوان هاست از آن اجاره کنید. به دلیل اینکه شما نمی‌توانید همیشه کامپیوتر خود را روشن نگه دارید افراد یک فضای اشتراکی با عنوان هاست را اجاره می‌کنند تا فایل‌های سایت خود را در آن آپلود کنند. هاستینگ به معنای میزبانی بوده و قیمت هاستی که شما برای سایت خود اجاره می‌کنید به مواردی مانند زمان اجاره، رم، پهنای باند، پردازنده، اختصاصی بودن یا اشتراکی بودن بستگی دارد. معمولا سایت‌هایی که هاست ارائه می‌دهند دارای پکیج‌های مختلف هستند تا شما بتوانید هاستی با توجه به نیاز خود را تهیه کنید.

یکی از مسائل مهم در آموزش هاستینگ و دامنه ارتباط بین این دو مورد است. اگر کمی علمی‌تر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که هر وب‌سایت دارای یک شماره IP است که آن شماره منحصر به فرد است. وقتی شما نام یک سایت را در مرورگر خود وارد می‌کنید در حقیقت این شماره به آن IP مورد نظر تبدیل می‌شود و بر اساس آن شماره اطلاعات سایت شما بر روی هاست مورد نظر یافت شده و به کاربر نشان داده می‌شود. برای اینکه این عملیات بدون مشکل انجام شود باید دامنه را روی‌هاست ست کنید. برای این کار وارد پنل مدیریتی دامنه می‌شوید و در قسمت name server مشخصات هاست خود را وارد می‌کنید. برای دریافت اطلاعات هاست می‌توانید با شرکت ارائه دهنده تماس گرفته و اطلاعات هاست را از آن­ها درخواست کنید. البته به‌طورمعمول شرکت‌های ارائه دهنده هاست بعد از خرید هاست اطلاعات را برای شما ایمیل می‌کنند.

هم در انتخاب دامنه و هم در انتخاب هاست دقت کافی را به عمل آورید زیرا هر دو آن­ها موضوعات اساسی و اولیه راه‌اندازی یک وب‌سایت هستند. در انتخاب دامنه بیشتر به نام و پسوند توجه کنید و در انتخاب هاست بیشتر پهنای باند، اختصاصی یا اشتراکی بودن و پشتیبانی شرکت ارائه دهنده هاست را مهم بشمارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس