رئیس جدید هیات ورزش های پهلوانی البرز انتخاب شد


رئیس جدید هیات ورزش های پهلوانی البرز انتخاب شد

کرج- ایرنا- رئیس جدیدهیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای البرز عصر دوشنبه انتخاب شد.

هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان البرز از فروردین ماه امسال پس از برکناری میثم موحدی توسط سرپرست اداره می شد.

موحدی در مجمع هیات ورزش های پهلوانی البرز که شامگاه سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شده بود با رای اکثریت از ریاست این هیات برکنار شد.

پس از گذشت حدود ۶ ماه، با حضور رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای مجمع انتخاباتی هیات در اداره کل ورزش و جوانان البرز برگزار و منوچهر خسروزاده با کسب هشت رای برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.

مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در این مراسم عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که تاکنون این رشته به صورت علمی به جهان معرفی نشده و یکی از برنامه های ما این است تا با استفاده از ظرفیت های پژوهشی، بتوانیم هر چه بیشتر ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی را به صورت علمی گسترش دهیم.

فدراسیون ورزش های زورخانه ای به دنبال این است تا با انعقاد تفاهم نامه با نهادهایی مانند آموزش و پرورش و بسیج برای توسعه این رشته ورزشی اقدام و امیدواریم که این رشته اصیل ایرانی وارد خانواده ها شود.

وی با بیان اینکه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای مظلوم هستند گفت: مظلومت این رشته بیشتر به خود خانواده این رشته باز می گردد که به دلیل عدم وحدت بوجودآمده است.

رشد ورزش پهلوانی در البرز هدر رفته است

جوهری در ادامه گفت: رشد این ورزش در استان البرز به دلیل ضعف هیات قبلی کمی هدر رفته، این استان می تواند یکی ازسرآمدان کشور باشد و توقع ما از ورزش های زورخانه ای و پهلوانی البرز بیش از شرایط فعلی است.

امیر غفرانی مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای نیاز به معرفی بیشتر در سطح جامعه دارد و با اینکه رشته ای اصیل و قدیمی در ورزش کشور محسوب می شود اما آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است.

استفاده از توان بخش خصوصی و حامی برای تقویت هیات در حوزه های مالی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه های فعال در این رشته نیز بایستی نسبت به دریافت مجوز از اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود