7.5 میلیارد تومان به ورزش پلدختر اختصاص یافت


7.5 میلیارد تومان به ورزش پلدختر اختصاص یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان اختصاص یافت.

علی محمد نورعلی وند، روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه پلدختر به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار داشت: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی وزارتی به ورزش شهرستان پلدختراختصاص داده شده که مبلغ یک میلیارد و ۸۳ میلیون تومان آن تاکنون به حساب مجموعه ورزشی این شهرستان واریز شده است.

وی تخصیص اعتبارات به ورزش شهرستان پلدختر را ناچیز عنوان کرد و افزود: این اعتبارات پاسخگوی نیاز مجموعه ورزشی نیست و دردی را دوا نمی‌کند، اما با تخصیص اعتبارات سیل به این حوزه می توان ورزش شهرستان را مجدد شکوفا کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر بیان کرد: مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان در سال جاری بودجه تاسیسات به این شهرستان اختصاص داده شده و همچنان پیگیر برطرف کردن مشکلات ورزش پلدختر هستیم.

وی اضافه کرد: پیست تارتان کار بی نظیری است که در سطح شهرستان پلدختر در حال انجام است و پیست مجموعه ورزشی شهید سرمالیان آماده آسفالت شده و در صورت تزریق بودجه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتباری در خصوص سیل، به ورزش شهرستان پلدختر اختصاص داده نشده است، یادآور شد: پس از سیل تاکنون پنج سالن ورزشی آماده استفاده شده و سه هزار متر کفپوش برای سالن های ورزشی شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: زمین چمن مصنوعی شهرستان که تحت تاثیر سیل تخریب شد، به صورت علمی و بهتر از گذشته در حال انجام است و تنها کاشت چمن آن باقی مانده که به زودی کشت می‌شود.

رییس اداره ورزش جوانان پلدختر گفت: مجموعه ورزشی که به صورت متمرکز در ضلع غربی شهرستان واقع شده تحت تاثیر سیل فروردین ماه سال جاری دچار آسیب جدی شد که با حمایت مردم و مسوولان و هیات ورزشی حدود ۵۰ هزار متر مکعب گل و لای و آورد سیل از آن خارج شده است.

وی اظهار داشت: در جریان وقوع سیل اخیر، اداره ورزش شهرستان پلدختر با راه اندازی اکیپ روانشناسی، توزیع پوشاک و پک‌های مورد نیاز مردم و با توزیع روزانه سه هزار غذای گرم به مردم کمک کرده است.

نورعلیوند یادآورشد: امسال ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نفت و گاز برای زمین چمن روستای مورانی که زمین آن خریداری شده مصوب شده است.

وی افزود: ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای زمین چمن دهستان واشیان مصوب شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر با بیان این که استعدادهای ورزشی فراوانی در روستاها برای شکوفایی نیاز به حمایت دارد،گفت: هدف اداره ورزش و جوانان کشاندن ورزش به سمت روستاها، جهت شکوفایی استعدادهای ورزشی است.

وی با بیان اینکه زمین چمن معمولان طی ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد، افزود: با بهره برداری از این چمن مصنوعی جوانان بخش معمولان به آرزوی دیرینه خود می رسند.

نورعلی وند یادآورشد: سالن ورزشی روستای افرینه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، برای ادامه کار، امسال مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل آن ، مصوب شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختربه برخی کاستی های ورزش در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: بسیاری از هیئت های ورزشی شهرستان مانند تنیس و ژیمناستیک از داشتن سالن استاندارد و اختصاصی محروم هستند و نمی‌توانند فعالیت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا