ملی پوشان وترین‌های تاریخ ورزش هرمزگان


ملی پوشان وترین‌های تاریخ ورزش هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- کتاب ملی پوشان وترین‌های تاریخ ورزش هرمزگان را یوسف ملایی پژوهش ونگارش کرده است.

این کتاب درسه بخش ملی‌پوشان، ترین‌ها و تیم‌های برتر هرمزگان در۳۳۶ صفحه و هزار جلد به همت انتشارات رسول بندرعباس از اول آبان‌ماه ۹۶ وارد بازار کتاب شد.

ملایی، این کتاب را محصول تعهد اخلاقی خود به جامعه ورزشی هرمزگان و کشور عنوان کرده که بیش از سه سال تحقیق میدانی، متعهدانه و تخصصی داشته است.

وی در مقدمه این کتاب گفته است که تمام تلاشم براین بود تا با رعایت جوانب انصاف، واقعیت‌های ورزش استان را درقالب کتاب ملی پوشان و ترین‎های تاریخ ورزش هرمزگان باهدف ایجاد حس غرور، افزایش انگیزه، الگوپذیری صحیح و معرفی چهره های ورزش این دیار انعکاس دهم ولی مشکلات مالی موجب شد تا ۵ سال در انتشار این اثر وقفه بیافتد.

اما در نهایت با حمایت وهمت مدیران مجموعه بناگستر و توسعه انرژی کرانه بدون لحاظ نمودن اتفاقات اخیر ورزش هرمزگان، کتاب را در سال ۹۶ به دست چاپ سپردم.

در این کتاب سعی شده است تمام اتفاقات، رویدادها و اشخاص ورزشی استان هرمزگان که از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار هستند، آورده شود.
برای جمع آوری اطلاعات این کتاب علاوه بر مطالب درج شده در روزنامه‌ها، با افراد مطلع، پیشکسوتان ورزشی، مدیران و اساتید حوزه ورزش نیز گفت وگوهای مختلفی صورت گرفته است.

ملایی همچنین در رابطه با این کتاب گفته است: برخی‌ها از دیدن این‌همه ملی‌پوش درتاریخ ورزش هرمزگان، متعجب و درعین‌حال بسیار خوشحال بودند وموجب شد تا خانواده‌ها نیز این مهم را برای فرزندانشان در دسترس بدانند.

این روزنامه نگار هرمزگانی اضافه کرد: تک مصرع نوستالژی «دیریا موجن کاکا، دیریا موجن» اثر زنده‌یاد ناصر عبداللهی با عکس خاطره‌انگیز ملی‌پوشان بادبانی هرمزگان در ورودی کتاب نیز به اتمسفر شاد و انرژیک هرمزگان تاکید دارد که هم استانی‌ها را به درنوردیدن سختی‌ها برای رسیدن به موفقیت‌ها رهنمون می‌سازد.

ترین‌های ورزش یکی از جذاب ترین بخش‌های این کتاب است که از نخستین گزارشگر هرمزگانی در لیگ برتر فوتبال گرفته تا نخستین مربی رسمی فوتبال هرمزگان، بنیان‌گذار ورزش نوین در استان، نخستین لژیونر هرمزگانی، بزرگ‌ترین خیر ورزشی، تاثیرگذارترین مدیران تاریخ تربیت‌بدنی هرمزگان و آشنایی با نخستین روپایی زن ایران در آن آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک