ناو غرق شده ژاپنی پس از 77 سال پیدا شد


ناو غرق شده ژاپنی پس از 77 سال پیدا شد

پکن- ایرنا- یک ناو هواپیما بر ژاپنی که در زمان جنگ جهانی دوم (1942 میلادی) غرق شده بود بعد از 77 سال در یک عملیات جستجو توسط یک موسسه آمریکایی در کف اقیانوس آرام پیدا شد.

تلویزیون دولتی ژاپن روز سه شنبه گزارش کرد این تیم تحقیقاتی اعلام کرده است که کشتی جنگی «آکاگی» را در عمق بیش از پنج هزار متری در نزدیکی محل نبرد «میدوِی» در سال ۱۹۴۲، پیدا کرده است.

نبرد میدوی بین هواپیماهای آمریکایی و ژاپنی در حدود ۲۰۰ مایلی (۳۲۰ کیلومتری) میدوی روی داد در این نبرد بیش از دو هزار ژاپنی و ۳۰۰ آمریکایی جان باختند.

تصاویر گرفته شده توسط یک رادار صوتی از این کشتی تحقیقاتی، این ناو جنگی را نشان می دهد که در حدود ۲۶۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد و در بستر دریا قرار گرفته است.

محققان برای پیدا کردن کشتی از یک وسیله نقلیه مستقل زیر آب مجهز به امواج صوتی استفاده کردند این وسیله در حال جمع آوری داده ها بود که تصویر یک کشتی جنگی را در بامداد صبح یکشنبه ثبت کرد.

این کشتی در میان انبوهی از زباله ها نشسته است و زمین اطراف کشتی جنگی به دلیل برخورد آن با کف اقیانوس تخریب شده است.

تاکنون تنها یکی از هفت کشتی - پنج کشتی ژاپنی و دو آمریکایی - که در نبردهای هوایی و دریایی ژوئن ۱۹۴۲ غرق شدند پیدا شده است.

ناو هواپیما بر «کاگا» که آن نیز اخیرا در نزدیکی همین منطقه و توسط همین گروه تحقیقاتی پیدا شد، یکی از چهار کشتی جنگی غرق شده ژاپنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس