ترودو پیروز انتخابات کانادا


ترودو پیروز انتخابات کانادا

جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر کنونی کانادا که در انتخابات فدرال این کشور پیروز شد در جشن پیروزی و در میان هوادارانش سخنرانی کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بی بی سی؛ جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر کنونی کانادا که در انتخابات فدرال این کشور پیروز شده است در جشن پیروزی و در میان هوادارانش گفت: امشب مردم از کانادا در سراسر کشور، دست رد به سینه تفرقه و منفی گرایی زدند. آن‌ها کاهش هزینه‌ها و سیاست‌های ریاضتی را رد کردند و به دستور العمل پیشرو و اقدام قدرتمند در زمینه تغییرات آب و هوایی رای دادند.

ترودو گفت: صدای رای دهندگان را شنیده است و اکنون که حزب لیبرال دموکرات با ماموریتی روشن بار دیگر به قدرت بازگشته است، به تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم، مقابله با تغییرات آب و هوایی، حذف اسلحه از خیابان‌ها و سرمایه گذاری روی کانادایی‌ها ادامه خواهد داد.
نخست وزیر کانادا از دوستان و اعضای کمپین انتخاباتی اش قدردانی کرد و گفت: هیچ یک از این‌ها بدون شما ممکن نبود.
ترودو در ادامه از رهبران سایر احزاب برای این که بخشی از این تمرین حیاتی برای دموکراسی بودند نیز تشکر کرد.
ترودو گفت: این موجب افتخارش بوده است که چهار سال گذشته به مردم کانادا خدمت کرده است و امشب شما ما را بار دیگر می‌فرستید تا برای شما کار کنیم. ما این مسئولیت را جدی می‌گیریم و به سختی برای شما، خانواده شما و آینده شما تلاش خواهیم کرد. ممنون از کسانی که به حزب ما رای دادند، ممنون از این که به ما اعتماد کردید تا این کشور را در مسیر درست حرکت دهیم و کسانی که به ما رای ندادند، بدانند که ما هر روز را در خدمت شما خواهیم بود و ما در خدمت همه خواهیم بود.

حزب لیبرال کانادا متعلق به جاستین ترودو نخست وزیر این کشور بعد از انتخابات روز دوشنبه کانادا مامور تشکیل کابینه شد. حزب لیبرال در سال ۲۰۱۵ برنده انتخابات شد و ۱۷۷ کرسی را از آن خود کرد. در کانادا یک حزب باید ۱۷۰ کرسی یا بیشتر از آن را کسب کند تا حائز اکثریت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح