ملوانان به دنبال نخستین پیروزی در فصل جدید/ تقابل مدعیان برای صدرنشینی


ملوانان به دنبال نخستین پیروزی در فصل جدید/ تقابل مدعیان برای صدرنشینی

هفته نهم بازی‌های لیگ آزادگان امروز با برگزاری دیدار آرمان گهر و سپیدرود رشت آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های هفته نهم لیگ دسته اول فوتبال از امروز و با برگزاری دیدار ۲ تیم آرمان گهر و سپیدرود رشت آغاز خواهد شد.

۳ دیدار دیگر در چهارشنبه برگزار خواهد شد و بقیه بازی‌های این هفته پنجشنبه انجام می‌شود.

ملوانان به دنبال نخستین پیروزی در فصل جدید/ تقابل مدعیان برای صدرنشینی

ماموریت سخت شاگردان شهبا در رشت

در نخستین دیدار این هفته سپیدود رشت در خانه به مصاف آرمان گهر سیرجان خواهد رفت. آرمان گهر که نخستین حضورش در لیگ یک را تجربه می‌کند، تاکنون نتایج خوبی نگرفته و با کسب ۵ امتیاز از ۸ بازی گذشته در رده شانزدهم جدول قرار دارد و شکست برابر سپیدرود می‌تواند جایگاه قاسم شهبا روی نیمکت سرمربیگری آرمان گهر را متزلزل‌تر از هر مقطع دیگری کند. در طرف دیگر سپیدرود رشت نیز با کسب ۱۲ امتیاز و ایستادن در رده هشتم جدول جزو تیم‌های میانه جدولی به شمار می‌رود.

ملوانان در سودای نخستین پیروزی در فصل جدید

ملوان بندرانزلی که در ابتدای فصل بدترین شرایط تاریخش را تجربه می‌کرد و حواشی بی شماری را پیرامون خود می‌دید، با تغییر مالکیت باشگاه و بازگشت احمدزاده به نیمکت سرمربیگری این تیم هم نتوانست در نتیجه گیری موفق عمل کند و در ۴ بازی که هدایت این تیم را برعهده گرفت، عایدی جز باخت نداشته است. با این وجود بازگشت پیشکسوتانی، چون پژمان نوری، مازیار زارع و محمد احمدزاده به این باشگاه باعث شده تا با وجود نتایج ضعیفی که ملوان تاکنون کسب کرده، هواداران به موفقیت تیمشان در آینده امیدوار شوند. سفیدپوشان این هفته میزبان استقلال خوزستان هستند که آن‌ها نیز جزو تیم‌های قعرنشین لیگ به شمار می‌روند و با ۶ امتیاز در رده سیزدهم جدول جای دارند. ملوان نیز ۲ امتیازی است و با ۲ امتیاز رده هفدهمی است. هواداران ملوان امیدوارند تیمشان در بازی خانگی این هفته بتواند نخستین پیروزی فصل را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: پیشکسوت ملوان: پیشبینی چنین نتایج ضعیفی را کرده بودیم/ هواداران باید حق بدهند که ملوان در چند بازی اول نتیجه نگیرد

جدال مدعیان در البرز

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نهم مصاف تیم‌های گل ریحان البرز و خوشه طلایی ساوه است که به میزبانی گل ریحان در کرج برگزار خواهد شد. گل ریحانی‌ها در فصل جدید شروع خوبی داشتند و با کسب ۱۶ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند. شاگردان محمد نصرتی با پیروزی برابر خوشه طلایی می‌توانند اختلاف ۲ امتیازی شان با صدر جدول را کم کنند و منتظر لغزش دیگر مدعیان باشند. البته البرزی‌ها برابر میهمان خود کار سختی دارند و باید با خوشه طلایی که در اولین فصل حضور در لیگ یک برای صعود به لیگ برتر می‌جنگد، دیدار کنند. خوشه طلایی با ۱۸ امتیاز و برحسب تفاضل گل کمتر نسبت به مس رفسنجان در رده دوم جدول ایستاده است.

ملوانان به دنبال نخستین پیروزی در فصل جدید/ تقابل مدعیان برای صدرنشینی

تلاش زردپوشان شیرازی برای بازگشت به صدر

مس کرمان که در بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی موفق شد با پیروزی روحیه بخش برابر ذوب آهن شگفتی ساز شود، این هفته باید از زردپوشان شیرازی میزبانی کند. فجر شهید سپاسی شیراز میهمان این هفته نارنجی پوشان کرمانی است و شاگردان مهابادی که صدر جدول را از دست دادند برای بازگشت به صدر باید ۳ امتیاز این بازی را بگیرند و امیدوار به نتیجه نگرفتن مس رفسنجان و خوشه طلایی رده اولی و دومی باشند.

بیشتر بخوانید: هت تریک در تساوی‌ها در هفته هشتم لیگ آزادگان

مسیر دشوار نیروی زمینی برای کسب سومین پیروزی

دیگر تیم شیرازی این هفته میزبان نیروی زمینی تهران خواهد بود. قشقایی شیراز پس از استعفای عنایتی هم حال و روز خوبی ندارد و ۲ باخت و ۱ تساوی حاصل کار آن‌ها با مربی موقت بوده است. قشقایی با ۵ امتیاز پانزدهم جدول است. در طرف دیگر نیروی زمینی که تا هفته ششم تنها یک امتیاز داشت در ۲ هفته اخیر موفق شد برابر حریفان به پیروزی برسد و با رسیدن به رده دوازدهم، خودش را از جمع تیم‌های قعر جدولی جدا کند. شاگردان امید رضا روانخواه برای کسب سومین پیروزی شان باید به مصاف قشقایی بروند که اکنون شرایط خوبی ندارد. هر چند که هواداران پرشور تیم شیرازی می‌توانند کار را برای هر حریفی سخت کنند و مسلما نیروی زمینی هم در خانه قشقایی کار آسانی نخواهد داشت.

تقابل قعر جدولی‌ها به میزبانی بابل برگزار می‌شود

رایکا بابل و علم و ادب تبریز یکی دیگر دیدار از دیدار‌های این هفته را در بابل برگزار خواهند کرد. علم و ادب ضعیف‌ترین تیم در فصل جدید بوده است و شاگردان باهنر رکورد‌های منفی زیادی از جمله بیشترین گل خورده و بیشترین باخت در این فصل را در کارنامه دارند. علم و ادب تنها در بازی هفته هفتم برابر استقلال خوزستان به تساوی رسید و به جز یک امتیازی که از این بازی خانگی کسب کرد، هیچ اندوخته‌ای ندارد تا در قعر جدول جای گیرد. میزبان این هفته رایکا نیز هر چند در هفته‌های اخیر نتایج بهتری گرفته اما هنوز هم ۵ امتیازی است و در رده چهاردهم جدول ایستاده است.

بیشتر بخوانید: نصرتی: در لیگ یک تبانی نمی‌شود/ شکست مقابل بحرین تلنگری برای ملی پوشان فوتبال ایران است

شاگردان فکری در صدد تحمیل نخستین شکست به مس رفسنجان

یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته مصاف آلومینیوم اراک با مس رفسنجان است. مس رفسنجان نتایج خوبی کسب کرده و با ۱۸ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به خوشه طلایی ساوه در صدر جدول قرار دارد. نارنجی پوشان تا به اینجای کار هیچ شکستی را تجربه نکرده اند و کارنامه خوب آن‌ها در بازی‌های خارج از خانه، آن‌ها را تبدیل به قدرتمندترین تیم در این بازی‌ها کرده است تا جایی که مس از ۴ بازی خارج از خانه خود ۸ امتیاز کسب کرده و هیچ شکستی نداشته است. در طرف دیگر آلومینیوم اراک قرار دارد که با هدایت محمود فکری تبدیل به یک مدعی تمام عیار شده است و برای هر تیمی یک تهدید به شمار می‌آید. باید دید شاگردان فکری در بازی فردا می‌توانند رکورد شکست ناپذیری‌های مس را بشکنند یا نارنجی پوشان این بار هم میزبانشان را متوقف می‌کنند.

ملوانان به دنبال نخستین پیروزی در فصل جدید/ تقابل مدعیان برای صدرنشینی

مصاف نود با سرخپوشان در پاکدشت

سرخپوشان پاکدشت که از تیم‌های میانه جدولی لیگ این فصل به شمار می‌آید به مصاف نود ارومیه رده چهارمی خواهد رفت. نود ۱۷ امتیازی است و بازی هفته گذشته برابر ملوان را با پیروزی ۰_۲ پشت سر گذاشته بود. در طرف مقابل سرخپوشان پاکدشت با ۱۱ امتیاز در رده نهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: سرمربی استقلال خوزستان مشخص شد

لاجوردی پوشان در جستجوی راه فرار از بحران

داماش گیلانیان پس از بحران‌های مدیریتی و مالکیتی این باشگاه، در وضع بدی قرار گرفته و حذف این تیم از جام حذفی در کنار باخت سنگین هفته گذشته برابر مس رفسنجان تاثیر این مسائل بر نتایج داماش را به خوبی نشان می‌دهد. لاجوردی پوشان هر چند در این هفته از امتیاز میزبانی برخوردارند، اما کار دشواری دارند و باید به مصاف تیم قدرتمند بادران بروند که با ۱۵ امتیاز رده ششم جدول را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403