بغداد موافقت با انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق را تکذیب کرد


بغداد موافقت با انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق را تکذیب کرد

بغداد - ایرنا - فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، اعطای هر گونه موافقت با انتقال نیروهای آمریکایی به اقلیم کردستان عراق پس از خروج از سوریه و برای باقیماندن در خاک این کشور را رد کرد.

در پی انتشار اخبار مربوط به انتقال صدها دستگاه تجهیزات نظامی و نیروی رزمی آمریکا به شمال عراق پس از عقب نشینی از خاک سوریه، فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق روز سه شنبه در اطلاعیه ای تاکید کرد که با این جابجایی صرفا به صورت موقت موافقت شده و شامل باقیماندن این نیروها درخاک عراق نیست.

اطلاعیه آورده است: با ورود این نیروها به خاک عراق از طریق اقلیم کردستان عراق موافق شده است تا سپس به خاک از عراق منتقل شوند و مجوزی برای باقیماندن آنان در خاک عراق صادر نشده است.

اعلام عقب نشینی آمریکا از شمال شرق سوریه همزمان با تهاجم نظامی ترکیه به منطقه، عراقی ها را از یکسو از احتمال انتقال این نیروها به خاک عراق و افزایش نیروهای رزمی واشنگتن در این کشور و از سوی دیگر احتمال جدی آزادسازی تروریست ها از زندان های آمریکا یا کردهای سوری و بازگشت آنان به عراق بشدت نگران کرده است.

عوارض هجوم گسترده آوارگان ناشی از هجوم نظامی ترکیه به مرزهای عراق از دیگر دغدغه های دولت عراق است.

در همین راستا، مقامات عراقی تلاش های دیپلماتیک گسترده ای را برای مهار تبعات تحولات جدید در شمال شرق سوریه در سطح منطقه و عرصه بین المللی آغاز کرده اند. /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر