طرز تهیه کیک باوارین با توت فرنگی


ابتدا یک کیک اسفنجی ساده را دریک قالب گرد درست کنید. حالاکیک را از مقطع به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و یک لایه از آن را در کف قالب کمربندی به قطر 18 سانتی‌متر قرار دهید.

طرز تهیه کیک باوارین با توت فرنگی
چی لازم دارم:

۱ عدد کیک اسفنجی
۲۵۰ گرم توت‌فرنگی
۱/۲ پیمانه شکر
۲ عدد زرده تخم‌مرغ
۲ ق. س. آرد ذرت
۱ پیمانه شیر
۱/۲ ق. چ. وانیل
۱ و ۱/۲ ق. س. پودر ژلاتین
۱/۲ پیمانه آب برای ژلاتین
۲۰۰ گرم خامه صبحانه
۱ بسته ژله توت‌فرنگی
توت‌فرنگی برای تزیین

چطور بپزم:

۱. ابتدا یک کیک اسفنجی ساده را دریک قالب گرد درست کنید. حالاکیک را از مقطع به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و یک لایه از آن را در کف قالب کمربندی به قطر ۱۸ سانتی‌متر قرار دهید.

۲. توت‌فرنگی‌های تمیز و شسته شده را در مخلوط‌کن ریخته، با یک دوم شکر پوره کنید. زرده‌های تخم‌مرغ را هم با باقی شکر و آرد ذرت مخلوط کنید.

۳. در این مرحله شیر سرد را اضافه کرده و مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد جوشیده و غلیظ شود. حال آن را از روی حرارت برداشته و وانیل را بیفزایید.

۴. پودر ژلاتین را داخل آب سرد بریزید، روی بخار کتری قرار دهید تا حل شود و آن را به مخلوط شیر و زرده اضافه کنید و بگذارید مواد کمی خنک شود.

۵. خامه را به پوره توت‌فرنگی اضافه کنید و با لیسک مخلوط کرده، به مواد سرد شده اضافه کنید و تمام مواد را روی کیک در قالب بریزید و لایه دیگر کیک را روی مواد قرار دهید. حالا ژله توت‌فرنگی را با یک دوم پیمانه آب جوش و یک دوم پیمانه آب سرد آماده کنید.

۶. توت‌فرنگی‌ها را روی کیک چیده و کمی از ژله را روی آن بریزیدو در یخچال بگذارید. بعد از چند دقیقه، باقی ژله را روی آن بریزید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خود را ببندد. در آخر کمربند قالب را باز کرده، سرو کنید.
منبع:برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی