بازارهای جدید و ایجاد صنایع تبدیلی نیاز ضروری تیران و کرون


بازارهای جدید و ایجاد صنایع تبدیلی نیاز ضروری تیران و کرون

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران‌ و کرون گفت: بازارهای جدید و صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی این شهرستان مغفول مانده‌ است.

مجید حججی وز سه شنبه در دیدار با مدیرکل پژوهش و فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی تیران‌ و کرون وجود دارد اما این قابلیت در بازارهای جدید مورد استفاده قرار نگرفته‌ است.

وی بیان‌ کرد: برای توسعه و پیشرفت کشاورزی به توسعه فرآوری محصولات و صنایع وابسته نیاز دارد که اگر این کار انجام نشود مشکلات زیادی را پس از سرشار شدن بازار تجربه می‌کنیم.

فرماندار تیران‌ و کرون ادامه داد: برندسازی و تعامل با افراد صاحب نظر و ‌به اشتغال و تولید کمک می شود که در این مسیر همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای دانش بنیان لازم است.

به اعتقاد وی باید سرمایه‌گذاری علمی و جدید و برندسازی در این شهرستان انجام شود و کشاورزی این منطقه به اشتغال و رونق تولید بیشتری منجر شود.

وی اضافه‌ کرد: ۵۰ درصد انگور این شهرستان به دلیل نبود آگاهی در مراحل داشت و برداشت و همچنین فروش از بین می‌رود که باید جلوی این خسارت بزرگ گرفته شود.

حججی یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را مهم بیان‌ کرد و اظهارداشت: این کار به توسعه کشاورزی منجر می‌شود و کارکردها را افزایش می‌دهد.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ هکتار گلخانه دارد، این شهرستان رتبه اول گلخانه‌های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که سالانه بیش از ۲۰ درصد محصولات گلخانه‌ای حوزه کشاورزی این شهرستان به خارج کشور صادر می‌شود.

بیش از چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این منطقه زراعی و نزدیک به پنج هزار هکتار آن باغ تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان