4.2 میلیارد ریال برای احیای قنوات شهرستان بروجن اختصاص یافت


4.2 میلیارد ریال برای احیای قنوات شهرستان بروجن اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به کم آبی در این منطقه از چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای بازسازی قنوات این شهرستان 4 میلیارد و 200 میلیون ریال اختصاص پیدا کرد.

مسعود ملکی عصر سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزی و دامپروری بخش مرکزی شهرستان بروجن که با حضور خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل شورای اسلامی شهر فرادنبه برگزار شد، تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتبارات تملیک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته است.

وی افزود: لایروبی قنوات و اصلاح مسیل‌های کشاورزی نقش اساسی در ارتقای کشت و رونق تولیدات کشاورزی و دامپروری دارد.

ملکی در ادامه تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط عملیاتی شدن احداث مجتمع دامپروری فرادنبه در شهرستان بروجن را تسریع کنند.

وی یادآور شد: تامین آب مورد نیاز طرح مجتمع دامپروری فرادنبه به اجرای ۴۰۰ متر خط انتقال نیاز دارد.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: ساخت مجتمع گلخانه‌ای بلداجی جزو اولویت‌های مسئولان و از نیازهای اساسی منطقه است.

وی همچنین گفت: تامین آب روستای سیبک آورگان، بازسازی جاده‌های بین مزارع، لای‌روبی مسیل‌ها و ترمیم سدها و بندهای خاکی شهرستان بروجن بایستی هر چه سریع‌تر انجام شود.

ملکی تاکید کرد: توسعه کشاورزی و دامپروری می‌تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت مردم مؤثر باشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسئولان برای تقویت زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و این شهرستان تلاش بیشتری انجام دهند.

خدیجه ربیعی فرادنبه تصریح کرد: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در بخش‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان بروجن به همکاری و مشارکت جدی فعالان این بخش‌ها نیاز دارد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری و رشد بازدهی تولید در بخش‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان بروجن از مهمترین اولویت‌های توسعه‌ای در این شهرستان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، کشاورزی و دامپروری از بخش‌های اصلی توسعه‌ای در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن است.

پس از یک دهه خشک‌سالی در چهارمحال و بختیاری تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه‌های آبیاری نوین در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت و باعث شد این استان و شهرستان بروجن در سطح ملی پیش‌رو باشند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی