شعار توحیدی وحدت ادیان در قرآن سرخم نکردن در برابر استعمار است


شعار توحیدی وحدت ادیان در قرآن سرخم نکردن در برابر استعمار است

گروه حوزه‌های علمیه – حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه آیات متعددی در قرآن کریم در خصوص وحدت امت اسلامی و میان ادیان توحیدی ذکر شده است، اظهار کرد: تمام این آیات در واقع شعار توحید و عبودیت را مدنظر دارد و آن نیز سر خم نکردن در برابر استعمار و استثمار است.

شعار توحیدی وحدت ادیان در قرآن سرخم نکردن در برابر استعمار است

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در نشست علمی «نقش دانشگاهیان در ایجاد وحدت و همگرایی میان مسلمانان» در کالج اسلامی جامعةالمصطفی(ص) در جاکارتا اظهار کرد: آیات وحدت‌آفرین قرآن کریم همگان را تشویق می‌کند که همه با هم یک منطق و یک شعار داشته باشیم و آن شعارِ توحیدی و عبودیت، یعنی سرخم نکردن در برابر استعمار و استثمار باشد و همه تن به عبودیت خداوند متعال دهیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که موانع و کارشکنی‌های فراوانی در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی وجود دارد. نقش استکبار جهانی را نباید نادیده بگیریم؛ چراکه دشمنان به دنبال ایجاد انشقاق، فتنه، شکاف و پراکندگی میان امت اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی، چون متکی بر اخلاق دینی است، لذا پویا و بالنده و توأم با نشاط، بصیرت و عقلانیت است و جامعه را به سمت فلاح و رستگاری پیش می‌برد.

مختاری با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بر اساس آموزه‌های وحیانی اسلام امت واحد‌های را پایه‌گذاری کردند، گفت: در حقیقت رسول اکرم(ص) بر اساس آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» در آغاز اسلام در مدینه، پیمان برادری و برابری را بین اصحاب و مردم، بین خودشان و اصحاب برقرار کردند و با اعتقاد به پیمان برادری در حقیقت به دنبال تأسیس و شکل‌گیری امت اسلامی بودند.

وی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در این راستا مرارت‌ها، سختی‌ها و مصائب فراوانی را متحمل شد و تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی کرد تا جلوی پراکندگی و تفرقه را بین مسلمانان بگیرد و یک جامعه متحد و یک حکومت اسلامی همراه با امت واحده اسلامی بسازد تا مسلمانان زیر پرچم توحید به سعادت و کمال برسند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز گروهک‌های ضاله افراطی به نام اسلام در دست استکبار جهانی و انگلیسی‌ها برای مخدوش کردن چهره اسلام عزیز تلاش می‌کنند و باید در برابر آن‌ها مقابله کرد و عالمان، دانشگاهیان و دانشجویان رسالت و مسئولیت خطیری در آگاهی بخشی به جامعه و نشان دادن راه صحیح و ناب اسلام به جامعه و زدودن جهل و تعصب بر دوش دارند، به گونه‌ای که جامعه را از ظلمت جمود فکری، جهل، تعصب و خودخواهی‌ها نجات دهند.

مختاری بیان کرد: اگر این راه را در پیش بگیریم، تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری تأکید دارند در جامعه محقق خواهد شد؛ یعنی برای پیشرفت همه‌جانبه جامعه اسلامی همه باید تلاش کنیم و تمدن نوین اسلامی، چون متکی بر اخلاق دینی است، لذا پویا و بالنده و توأم با نشاط، بصیرت و عقلانیت است و جامعه را به سمت فلاح و رستگاری پیش می‌برد.

شعار توحیدی وحدت ادیان در قرآن سرخم نکردن در برابر استعمار است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در