نیروی انتظامی باید پله آخر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد


نیروی انتظامی باید پله آخر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد

قزوین - ایرنا - مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد و نیروی انتظامی، آخرین پله در این حوزه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین روز چهارشنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان افزود: الان نیروی انتظامی تنها دستگاه مقابله با قاچاق کالا محسوب می‌شود که هم پرهزینه است و هم با سختی و دشواری صورت می‌گیرد.
منوچهر حبیبی افزود: در حوزه قاچاق کالا باید علاوه بر پیشگیری و مقابله و مبارزه به سمت اقدامات فرهنگی حرکت کنیم و در این رابطه باید از فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات استفاده کرد.
وی در خصوص افزایش آمار متهمان حوزه قاچاق کالا در استان، اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصدی متهمان زن در استان قابل تامل است و در این رابطه باید آسیب شناسی دقیق و عمیق صورت گیرد.
حبیبی به وجود ۱۰ هزار ابزار کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پلاک گذاری این خودروها و ادوات در استان اقدام بسیار مثبتی است که علاوه بر جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت باعث کاهش تبعات اجتماعی و اقتصادی می‌شود.
این مسئول در خصوص واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در استان، اظهار داشت: جوانان در جامعه بیشتر از سایر اقشار با مکمل‌های ورزشی قاچاق سروکار دارند و در این رابطه باید نیروی انتظامی گزارش دهد که اقدامات تا کجا پیش رفته است.
حبیبی خاطرنشان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در حوزه باشگاه‌های فاقد مجوز وارد میدان شده و تعیین تکلیف کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام در حوزه مقابله با قاچاق در بازار، کنترل انبارها است که در این خصوص باید سامانه جامع ثبت انبارها با اهتمام جدی دنبال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی