بینایی 100 هزار کودک شهرستان ری سنجش می‌شود


بینایی 100 هزار کودک شهرستان ری سنجش می‌شود

شهرری- ایرنا - معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: امسال 100 هزار کودک سه تا 6 ساله این شهرستان واجد شرایط طرح غربالگری تنبلی چشم هستند که در این طرح شرکت می‌کنند.

داود خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح سنجش بینایی از امروز (یکم آبانماه) به مدت ۲ ماه در شهرستان ری آغاز شد و سعی می‌شود تا این تعداد از کودکان سنجش بینایی شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۳ مربی در ۲۸ پایگاه دائمی و ۶۵ پایگاه غیردائمی برای اجرای این طرح مشغول به فعالیت هستند، ضمن اینکه تیم‌های سیار نیز در سطح روستاها فعال هستند.

خادم عنوان کرد. سال گذشته در طرح غربالگری بینایی ۱۱۶ هزار کودک سه تا ۶ سال تحت پوشش قرار گرفتند که در سال‌جاری با توجه به مشکلات بهزیستی این تعداد کاهش یافته است.

وی افزود: هزینه معاینات سطح یک غربالگری تنبلی چشم ۲۰ هزار ریال تعیین شده و به تمامی مراکز نیز ابلاغ و در معرض دید والدین نیز قرار گرفته است.

خادم با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می‌شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.

وی یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه‌های سنجش پیش بینی شده واقع در مهدهای کودک، مرکزهای پیش دبستانی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06