فرماندار: توسعه خلخال نیازمند همدلی است


فرماندار: توسعه خلخال نیازمند همدلی است

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: لازمه هرگونه توسعه اجتماعی و اقتصادی در این شهرستان کنار گذاشتن تفکرات منفی و یکدل و هم‌صدا بودن با مسئولان منطقه است.

فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با جوانان و جامعه ورزشی خلخال افزود: وحدت و همسو بودن اقشار مختلف مردم با مسئولان در اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی از

ضرورت‌های توسعه این شهرستان است.

وی با انتقاد از برخی نگاه‌های منفی و تفکرهای غلط به منطقه از سوی اهالی همین شهرستان که منجر به عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی نسبت به سایر مناطق استان شده، گفت: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که از افکار منفی دست برداشته و برای اجرای طرح های بزرگ اقتصادی همراهی کنیم.

وی با بیان اینکه با افکار منفی و مخالف اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی توسعه در این شهرستان اتفاق نمی‌افتد، اظهارداشت: تجربه تلخ ناکامی در اجرای طرح‌های بزرگ اشتغالزا از جمله احداث کارخانه سیمان، راه‌اندازی فرودگاه و پادگان آموزش افسری نیروی زمینی ارتش در خلخال ناشی از ناهمسویی مردم با مسئولان بوده است.

فرماندار خلخال گفت: در حالی که بیماری‌های روحی، روانی و استرس ناشی از بیکاری گسترده بسیاری از جوانان شهرستان را رنج می‌دهد، عده‌ای همچنان در تلاش برای ایجاد موج مخالفت با راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی از جمله کارخانه فروسیلسیوم به بهانه آلایندگی این واحد صنعتی و مضر بودن آن برای سلامتی در این منطقه هستند.

وی با اشاره به برخی کارشکنی‌ها از سوی برخی افراد در ترغیب روستاییان به پرهیز از فروش اراضی خود به سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارخانه فروسیلیس افزود: با راه‌اندازی این کارخانه که با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذار خارجی اهل کشور ترکیه انجام می‌شود، زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر از بیکاران شهرستان فراهم خواهد شد.

بابایی بیان کرد: این طرح در مرحله تهیه و خرید زمین و همکاری روستاییان محل اجرای طرح بوده و با راه‌اندازی این واحد بسیاری از مشکلات جوانان شهرستان خلخال حل می‌شود.

فرماندار خلخال گفت: برغم محدودیت‌های اعتباری در دولت پیشرفت پروژه‌های عمرانی بزرگ منطقه مناسب و قابل قبول می‌باشد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟