قیام عاشورا حادثه‌ای استثنایی درتاریخ بشریت است


قیام عاشورا حادثه‌ای استثنایی درتاریخ بشریت است

بوشهر- ایرنا - نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب‌های مختلف باانگیزه‌های متفاوتی را در عالم وجود داشته است اما پس ازمدتی به فراموشی سپرده‌ شده یا کم‌فروغ شده‌اند ولی قیام عاشورا از این منظر حادثه‌ای استثنایی در تاریخ بشریت محسوب می‌شود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در آئین مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ماندگاری حادثه عاشورا یکی از مباحث مهم در خصوص قیام امام حسین (ع) است که توجه بسیاری از اندیشمندان، نویسندگان و صاحب‌نظران را به خود جلب کرده‌است.

وی اظهارداشت: با تمام مخالفت‌هایی که در طول تاریخ با این نهضت صورت گرفته حادثه عاشورا مانند آفتابی عالم‌تاب برای کل بشریت نورافشانی می‌کند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه عاشورا دانشگاه و مدرسه‌ای کامل برای تمامی اقشار جامعه است افزود: آنچه از مجموعه آیات و روایات واضح و مبرهن است این است که اگر کسی باخدا پیوند برقرار کند خداوند حرکت او را جاودانه می‌کند.

وی اظهارداشت: افرادی که از ایمان و عمل صالح برخوردار هستند خداوند محبتشان را در دل‌ها قرار داده و این یکی از خصوصیات بارز امام حسین (ع) است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: دینداری، خداباوری و خدامحوری از جمله ویژگی‌های مهم امام حسین (ع) بوده که باعث ماندگار شدن شخصیت و نهضت ایشان شده است.

آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم، روسا و اعضای هیات رییسه، مسئولان دفاتر نهاد

نمایندگی مقام معظم رهبری و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی