راهنمای گام به گام اخذ ویزای تحصیلی کانادا از زبان یوکن


آمادگی برای آینده می تواند هم یک مرحله ترسناک و مهیج از زندگی شما باشد. گزینه ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای گسترده تر کردن افق و تجربه چیزهای جدید ، بسیاری از دانشجویان تصمیم به تحصیل در خارج از کشور...

آمادگی برای آینده می تواند هم یک مرحله ترسناک و مهیج از زندگی شما باشد. گزینه ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای گسترده تر کردن افق و تجربه چیزهای جدید ، بسیاری از دانشجویان تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید قطعا، کانادا باید در صدر لیست شما باشد. این کشور در حال حاضر به مکانی ایده ال برای تحصیل تبدیل شده است که مورد توجه دانشجویان بین المللی در سراسر جهان می باشد که حتی پس از اتمام تحصیل بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم را می گیرند. بسیاری از دانشگاه های کانادا بین دانشگاه های بین المللی برتر جهان قرار دارند. این‌ها همه در حالی است که تحصیل در کانادا، نه صرفاً به ‌عنوان تجربه‌ای علمی، بلکه تجربه‌ ای ارزشمند برای آینده خواهد بود و فرصت آشنایی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف حاضر در این کشور را برای دانشجویان خارجی به‌همراه خواهد داشت. اگر شما هم رویای اخذ ویزای کانادا را در سر دارید، با ما همراه باشید تا با مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید.

راهنمای گام به گام اخذ ویزای تحصیلی کانادا از زبان یوکن

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

انتخاب کالج یا دانشگاه مورد نظر در کانادا و ثبت درخواست برای ویزای تحصیلی

اولین قدم برای تحصیل در کانادا ، اقدام برای دریافت نامه ی پذیرش از یکی از مؤسسه‌های آموزشی معتبر این کشور است. برای اخذ نامه پذیرش تحصیلی ابتدا محل تدریس و رشته خود را انتخاب کنید. تعدادی از بهترین موسسات و دانشگاه های مورد نظر خود را در یک لیست درج کنید. سپس به وب سایت این موسسات مراجعه کرده و لیستی از مدارک و شرایط، امکانات و شهریه حداقل سطح زبان مورد نیاز را موردسی بررسی قرار دهید و از میان گزینه های خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

مدرک آزمون زبان مورد نظر دانشگاه انتخابی خود را دریافت نمایید.

برای تحصیل در اغلب دانشگاه ها و کالج های کانادا شما نیاز به مدرک زبان دارید مگر اینکه به صورت مشروط پذیرش بگیرید. آزمون آیلتس آزمون ارجح برای تست مهارت زبان انگلیسی و مورد قبول برای دانشگاه های کانادا می باشد اما برخی از موسسات مدرک و نمره آزمون تافل را نیز می پذیرند. برای زبان فرانسه می توانید DALF ، DELF یا TCF را انتخاب کنید، اگرچه آزمون TEF متداول ترین گزینه است. با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه انتخابی مدرک زبان خود را دریافت نمایید .

درخواست از دانشگاه مورد نظر برای اخذ پذیرش تحصیلی

پس از انتخاب دانشگاه موردنظر و اخذ مدرک زبان نوبت به پر کردن فرمی می‌رسد که از سوی دانشگاه برای دریافت نامه ی پذیرش در نظر گرفته می‌شود. در حین ثبت این درخواست و پر کردن فرم به چند مدرک نیاز خواهید داشت. مدارک تحصیلی قبلی، کپی گذرنامه و مدرک زبان انگلیسی مهم‌ترین آن‌ها هستند. از آنجایی که روند ثبت درخواست معمولاً به‌صورت اینترنتی است، به نسخه ی اسکن‌شده ی این مدارک نیاز خواهید داشت. هزینهی موردنیاز برای ثبت درخواست بین 100 تا 250 دلار متغیر خواهد بود. پس از این مرحله باید منتظر پاسخ دانشگاه برای اخذ پذیرش تحصیلی باشید.

پرداخت شهریه دانشگاه

یکی از مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا رسیدی است که دانشگاه جهت پرداخت شهریه به شما می دهد. پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات مربوط به شهریه و چگونگی آن ذکر شده است.

انجام آزمایشات پزشکی

دولت کانادا انتظار دارد که شما قبل از درخواست ویزای دانشجویی ، سلامت خود را بررسی کنید. آزمایش پزشکی شما باید توسط یکی از پزشکان ذکر شده توسط دولت کانادا انجام شود. با انجام دادن آزمایش‌ها رسیدی به متقاضی داده خواهد شد تا به‌هنگام نهایی کردن درخواست ویزا در شمار مدارک مورد نیاز ارسال کرد.

درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی و انجام مراحل فوق نوبت به اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا میرسد. مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت زیر می باشد:

ترجمه رسمی مدرک تحصیلی نامه پذیرش تحصیلی پاسپورت معتبر دوعدد عکس پاسپورتی جدید نامه تمکن و پشتیبانی مالی متناسب با اعضای خانواده همراه مدارک مربوط به پرداخت شهریه تحصیل ( در صورت وجود) نامه هدف از تحصیل (Letter of explanation) نامه سابقه کار در صورت وجود گپ تحصیلی در صورت تحصیل در ایالت کبک Certificat d’acceptation du Québec -CAQ نامه گاردین (کاستودین) برای دانش آموزان مدارس کانادا مدرک آیلتس

متقاضیان ویزای دانشجویی در مقاطع کالج و دانشگاه در صورتی که متاهل هستند می توانند برای همسر خود به عنوان همراه ویزای کاری کانادا درخواست نمایند. متقاضی تحصیل در مدارس کانادا و ویزای دانش آموزی می توانند یکی از والدین خود را به عنوان قیم یا گاردین معرفی و برایشان ویزای همراه درخواست نمایند. مدارک اضافی جهت افراد متاهل:

پاسپورت همسر و فرزندان متقاضی دو عدد عکس پاسپورتی همسر و فرزندان نامه سابقه کاری همسر جهت (در صورت درخواست ویزای کار) اقدامات نهایی پس از موافقت با درخواست اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از موافقت اداره مهاجرت کانادا با ویزای تحصیلی شما، معرفی‌نامه‌ای در اختیارتان قرار خواهد گرفت که به‌هنگام ورود به کانادا باید در اختیار مسئولان مربوطه قرار بدهید. به خاطر داشته باشید باید در کنار گذرنامه، مدارکی نظیر گواهی تمکن مالی و نامه ی پذیرش را هم به‌همراه داشته باشید. مجوز الکترونیکی برای گذرنامه ی فعلی‌تان صادر می‌شود. به همین خاطر حتماً باید با همان گذرنامه‌ای سفر کنید که از آن برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی استفاده کرده‌اید. اعتبار این مجوز پنج سال است؛ اگر هم گذرنامه‌تان زودتر از این بازهی پنج‌ساله منقضی بشود مجوز اعتبارش را از دست خواهد داد.

سخن پایانی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا و مدارک موردنیاز که در این مقاله ذکر شده مربوط به روند کلی و معمول دانشگاه‌های کانادا می باشد اما گاهی ممکن است بسته به دانشگاه موردانتخاب مدارک دیگری هم نیاز پیدا کنید. به همین دلیل پس از انتخاب دانشگاه خود تمامی دستورالعمل‌ها و راهنماهای مرتبط با پذیرش دانشجویان خارجی در وب‌سایت آن را مطالعه و بررسی کنید.

برای جلوگیری از هر گونه اشتباه احتمالی می‌توانید از مشاورین موسسه مهاجرتی یوکن کمک بگیرید. این مجموعه با سالها تجربه در خصوص انجام انواع پرونده های اقامتی، ویزاهای توریستی، ویزاهای دانشجویی تحت نظارت وکیل رسمی مهاجرت کانادا آمادگی ارائه راه حل و معرفی مناسب ترین برنامه مهاجرتی کانادا متناسب با شرایط متقاضیان می باشد . برای اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره مهاجرت کانادا به وب سایت موسسه مهاجرتی یوکن https://ucanemigrate.com مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...