جرم سرقت در هشترود 50 درصد کاهش یافت


جرم سرقت در هشترود 50 درصد کاهش یافت

مراغه - ایرنا - دادستان هشترود از کاهش 50 درصدی سرقت در این شهرستان در 7 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

شاهرخ اسداللهی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان هشترود افزود: نزاع دسته جمعی هم نسبت به دو سال گذشته در این شهرستان کاهش یافته است.
وی اکثر پرونده های ارجاع شده به دادستانی هشترود را نزاع و درگیری، تصادفات، تصرف عدوانی، اختلافات ملکی و طلاق عنوان کرد.

اسدالهی علت های طلاق در این شهرستان را اعتیاد، ازدواج در فضاهای مجازی، از یاد بردن رسوم گذشته و اختلافات فرهنگی زوجین عنوان کرد.

وی در ادامه از افزایش ۸ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های مربوط به طلاق در هشترود خبر داد و گفت: ۹۵ درصد درخواست‌ها در پرونده‌های طلاق که به سیستم قضایی هشترود می‌رسد از طرف زوجه است و این مسئله به خاطر عوامل مختلف از جمله کودک همسری و عدم سازش زوجین به علت واقف نبودن به امور زندگی است.

وی در باره دفتر قضایی افتتاح شده در هشترود نیز گفت: این دفتر با هدف ارایه خدمات الکترونیکی قضایی، تسریع در رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی ودسترسی آسانتر مردم به مراجع قضایی راه اندازی شده است.
اسدالهی گفت: ثبت دادخواست های حقوقی، خانواده و شورای حل اختلاف، ثبت شکوائیه ها و اعتراض به قراردادها، ثبت واخواهی و تجدید نظرخواهی، ثبت اعاده دادرسی، فرجام خواهی و پرونده های مرتبط دیوان کشور، ثبت دادخواست های بدون دیوان عدالت اداری، اظهار نامه، شناسنامه قضایی، پیگیری ابلاغ الکترونیکی و آخرین وضعیت موارد مذکور از دیگر خدمات این دفتر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری راه‌اندازی می شود.


سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت در آئین افتتاح این دفتر از نبود شعبه بانک کشاورزی در دهستان ذوالبین انتقاد کرد و گفت: این روستا یکی از بزرگترین روستاهای بخش مرکزی می باشد و بیشتر ساکنانش شغل کشاورزی دارند که نبود شعبه بانک کشاورزی در ابن روستا کشاورزان را برای گرفتن خدمات به شهر هشترود می کشاند.
وی همچنین پلاک گذاری ادوات کشاورزی از جمله تراکتور را در این شهرستان ضروری دانست و گفت: کشاورزان برای پلاک گذاری تراکتور مجبور به تحمل هزینه برای پلاک گذاری به تبریز می شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تامین نهاده های دامی و کشاورزی کشاورزان و دامداران بر ای فصل زمستان و فصل کاشت را خواستار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس