دیکتاتورها نمی‌توانند درباره حقوق بشر ایران اظهار نظر کنند


دیکتاتورها نمی‌توانند درباره حقوق بشر ایران اظهار نظر کنند

نیویورک- ایرنا- نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد، گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران را در راستای سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و گفت دیکتاتورها نمی‌توانند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.

محمد حسنی نژاد روز چهارشنبه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به بررسی گزارش حقوق بشری جاوید رحمان علیه ایران اختصاص یافت، افزود: مساله ایران هیچ گاه به خاطر مسائل حقوق بشری در این کمیته مطرح نشده است.

وی ادامه داد: این گزارش و این نمایش مکرر هیچ ارتباطی به دلایل حقوق بشری ندارد چرا که به محض اینکه ایران در روابط خود با ایالات متحده تغییر موضع دهد، به محض تغییر موضع خود در مورد آپارتاید اسرائیلی و اشغال فلسطین، این نمادها از بین می روند!

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اضافه کرد: اخیرا کسانی که داعیه فضایل جهانی پشت این ماموریت علیه ایران را دارند ، خودشان بیشتر شبیه دیکتاتورها عمل کرده اند.

حسنی نژاد با اشاره به حملاتی که به جوامع آسیب پذیری همچون مسلمانان و مهاجران آمریکا می شود، اظهار کرد: همچنین رسانه های آزاد ، حقیقت ، حاکمیت قانون و همه ارزش‌های دموکراتیک دیگر را تحقیر می کنند! یک چک لیست از نشانه شناسی دیکتاتوری تهیه کنید و آنها همه را تیک بزنند!

وی تصریح کرد: عدم اعتماد عمیق ما را درک کنید وقتی آنها خود را به عنوان مدافع حقوق بشر در ایران مطرح می کنند. از این گذشته ، چرا کسی باید توصیه های حقوق بشری نژادپرستان ، استعمارگران و دیکتاتورها را بپذیرد؟

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: خشم آنها امروز علیه ایرانیان هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد. آنها ناراحت هستند زیرا برخلاف گذشته نمی توانند برای آینده ما تصمیم بگیرند.

حسنی نژاد با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با مردم ایران برای این است که دیگر نمی توانند رهبران دلخواه خود را بر این کشور بگمارند، گفت: این تاریخ باستانی نیست. حتی امروز ، مردمی که جرات می کنند دموکراسی را با نتیجه ناخواسته برای منافع ایالات متحده عملی کنند، با یک حمله همه جانبه مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: حتی امروز ، ایرانیان در تلاشند تا از حقوق بشر در برابر نسل کشی تروریسم اقتصادی محافظت کنند که ایالات متحده علیه آنها مرتکب شده است.

خبر در حال تکمیل است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش