6هزار میلیارد ریال برای تامین آب پایدار باشت سرمایه گذاری می شود


6هزار میلیارد ریال برای تامین آب پایدار باشت سرمایه گذاری می شود

گچساران - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 6 هزار میلیارد ریال برای تامین آب پایدار بخش های کشاورزی،آشامیدنی و صنعت شهرستان باشت سرمایه گذاری می شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز چهارشنبه در نشست شورای اداری باشت با اشاره به اهمیت تامین آب پایدار به ویژه در حوزه کشاورزی به عنوان ظرفیت اصلی اقتصادی باشت از همه مردم و مسئولان خواست برای تکمیل این طرح بزرگ مشارکت و همت مضاعف داشته باشند.

وی اظهار داشت: قرارداد اولیه این طرح ۲ تا سه هزار میلیارد ریال است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد: رفع دغدغه آب آشامیدنی در بسیاری از روستاهای باشت از مله برفی تا امام ضامن، شوش،بوستان و لیراب را از دیگر پیامدهای اجرای این طرح بزرگ عنوان کرد.

تاجگردون با اشاره به وجود شهرک صنعتی خان احمد و پیش بینی اجرای طرح های صنعتی،تامین آب صنعتی برای رونق اشتغال را از دیگر پیامدهای این طرح ذکر کرد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان باشت نیز در این نشست گفت: نبود زیرساخت های اینترنت از موانع مهم خدمات رسانی خانه های بهداشت در این شهرستان است.

فرشاد رستمی از اختصاص یک دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۵ میلیارد ریال برای مرکز اورژانس شاه بهرام خبرداد.

وی اظهار داشت: یک دستگاه آمبولانس دیگر نیز برای مرکز درمانی بوستان مورد نیاز است.

رستمی ادامه داد:روستاهایی که خانه های بهداشت در آنها مستقر است هفته ای یکبار تیم های پزشکی خدمات رسانی می کنند و در روستاهای اقماری بدون خانه بهداشت هر ماه یک روز تیم های پزشکی اعزام و خدمات پزشکی ارائه می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت از شناسایی ۲۳۰ مورد بیمار فشارخون در شهرستان باشت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

رستمی عنوان کرد: بودجه دستگاه دیالیز برای بیمارستان این شهرستان تصویب شده و به زودی بیماران دیالیز نیاز ندارند برای گرفتن این خدمت پزشکی به شهرستان های مجاور مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هر بیمار دیالیزی هفته ای سه بار و هر مرتبه چهار ساعت باید زیر دستگاه باشد گفت: تجهیز این شهرستان به دستگاه های دیالیز نقش مهمی در رفاه بیماران این خطه دارد.

رستمی با اشاره به اینکه موافقت اولیه برای تامین پزشکان متخصص در رشته های زنان، اطفال،جراحی،بیهوشی و داخلی فراهم شده گفت: پزشکان رشته های دیگر مانند رادیولوژی هفته یکبار در بیمارستان باشت اعزام می شوند که نیاز است تمهیداتی اندیشیده شود تا این پزشکان حداقل هفته ای دوبار در بیمارستان این شهرستان خدمات رسانی کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت نیز در شورای اداری باشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی این شهرستان هزینه شده است.

مسعود شیرزاده افزود:با این اعتبار طرح آسفالت معابر ۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار باشت به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع از معابر روستایی باشت انجام شده است.

وی بیان کرد: چاه تلخ،لیراب،تنگ هنگون، سرتیپ آباد، اسلام آباد، سرابنیز و آبدهگاه از جمله روستاهای شهرستان است که امسال عملیات زیرسازی و آسفالت معابردر آنان انجام شده است.

شیرزاده از تامین اعتبار مورد نیاز احداث کانال های هدایت آب در سه روستایآهورک، سر تیپ آباد و حاج قلندراز محل اعتبارات حوادث خبر داد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس