آمریکا با آژانس فضایی فرانسه همکاری می‌کند


دولت ایالات متحده روز چهارشنبه همکاری نزدیک با آژانس فضایی فرانسه را وعده داد و اعلام کرد: دو کشور به دنبال پیشبرد توسعه تجاری در حوزه فضا هستند.

آفتاب‌‌نیوز :

"ویلبر راس" وزیر بازرگانی آمریکا و "ژان ایوس لوگال" رئیس آژانس فضایی فرانسه بیانیهی اهداف مشترک از جمله همکاری های گسترده در زمینه مدیریت ترافیک فضا و آگاهی از موقعیت مکانی فضا را منتشر کردند.

وزیر بازرگانی آمریکا با اشاره به این بیانیه گفت: همانطور که ما به سرعت به سمت یک اقتصاد فضایی میلیارد دلاری می پردازیم، رابطه ما با آژانس فضایی فرانسه و سایر مؤسسات همفکر در سراسر جهان بسیار مهم تر خواهند شد.

آمریکا با آژانس فضایی فرانسه همکاری می‌کند

ویلبر راس از زمان تصدی مقام ارشد وزارت بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۱۷ تا کنون اشتیاق قابل توجهی برای صنایع در حال ظهور در خارج از جو زمین نشان داده است.

ماه گذشته وی با آژانس فضایی استرالیا توافق نامه ای را امضا کرد و گفت: این توافق همکاری صنعتی را تسهیل می کند و برنامه های آمریکا را برای بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ و پیشبرد کاوش در مریخ پیش می برد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مرداد ماه سال جاری از ایجاد فرماندهی نیروهای فضایی خبر داد. به این ترتیب، فرانسه یکی از قدرت های نظامی برتر جهان است که به تازگی قابلیت های نظامی اش را در فضا افزایش می دهد. چندی پیش امریکا از ایجاد نیروی فضایی خبر داده بود.

مکرون با اشاره به آن که کشورش برای نیروهای نظامی ملی فرانسه یک فرماندهی جدید فضایی ایجاد می کند، گفت که فضا "به یک مسئله واقعی امنیت ملی" تبدیل شده است؛ دلیلش هم افزایش سرمایه گذاری های نظامی ایالات متحده امریکا، هندوستان، چین و روسیه بالای این پدیده است.

مکرون به مقامات ارشد و نیروهای نظامی در آستانه رژه نظامی بزرگ گفت که فضای مجازی و فضای خارج از زمین "میدان های جدید تقابل" هستند.

این اعلام مکرون دقیقا همانند اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در روز جشن ملی این کشور است. ترامپ نیز گفته بود که ایالات متحده امریکا ششمین شاخه نظامی اش را تا سال ۲۰۲۰ می سازد که "نیروی فضایی" خواهد بود.

به گزارش فرانس ۲۴، قدرت های برتر جهان تلاش های خود را برای نظامی سازی فضا شدت بخشیده اند. چین، هندوستان، ایالات متحده امریکا و روسیه، همه سیستم های جنگ افزاری را امتحان می کنند که می تواند ماهواره ها را در فضا و شبکه های تولید انرژی را در زمین هدف قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن