گمرک در زمینه تبادل داده برای ایجاد شبکه اطلاعاتی در زنجیره تامین پیشتاز بوده است


گمرک در زمینه تبادل داده برای ایجاد شبکه اطلاعاتی در  زنجیره تامین پیشتاز بوده است

بعیدی با طرح این موضوع که گفته می شود در حوزه پنجره واحد فرامرزی و تبادل اطلاعات گمرک تبادل داده ندارد، گفت: گمرک در زمینه تبادل داده برای ایجاد شبکه اطلاعاتی در زنجیره تامین پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «علی بعیدی» شب گذشته (چهارشنبه اول آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: در برخی اقداماتی که گمرک از سال 91 و 92 به عنوان پیشتاز در حوزه پنجره واحد فرامرزی و تبادل اطلاعات با سایر سازمان ها انجام داده، توافقاتی بوده که گفته می شود گمرک تبادل داده ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با بیان اینکه حدود 70 درصد حجم تجارت فرامرزی را گمرک در زنجیره تامین تجارت با ایجاد دیتا و تبادل با سازمان ها انجام داده است، افزود: درحالی که سایر سازمان ها 25 درصد تبادل اطلاعات را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه 121 گیگابایت اطلاعات ارسالی به سازمان ها در شهریور و مهر ماه داشته ایم و 21 گیگابایت هم اطلاعات گرفته ایم، گفت: همچنین از نظر ترنزاکشن گمرک 3 میلیون و 217 هزار تراکنش در دوماه اخیر داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با بیان اینکه اگر بحث تبادل داده به منظور ایجاد شبکه اطلاعاتی در زنجیره تامین است، گمرک پیشتاز بوده است، گفت: برای درست انجام دادن کار گمرک نباید تولید کننده اطلاعات باشد و در تعامل با سازمان ها دادن اطلاعات بوده که گمرک را عقب نگه داشته است. با پشتیبانی های لازم است که گمرک پیشرفت خواهد داشت./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند