فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟


رسانه کلیک – من میخوام یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم. باید از کدوم استفاده کنم، فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؟ بعد از بررسی های دقیق در مورد کاموا و ووکامرس وردپرس میخواهیم به طور موشکافانه به بررسی این دو پلتفرم قدرتمند بپردازیم. مهم ترین سوالاتی که قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی از خود […] نوشته فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر...

رسانه کلیک – من میخوام یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم. باید از کدوم استفاده کنم، فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؟ بعد از بررسی های دقیق در مورد کاموا و ووکامرس وردپرس میخواهیم به طور موشکافانه به بررسی این دو پلتفرم قدرتمند بپردازیم.

مهم ترین سوالاتی که قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی از خود میپرسید چیست ؟

“چه پلتفرمی مناسب برای ساخت فروشگاه آنلاین است؟”

“هزینه راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟”

“ایا میتونم در فروشگاه خودم محصولات غیر فیزیکی بفروشم؟”

“مزایا و معایب این دو پلتفرم فروشگاه ساز در چیست؟”

برای کشف جواب این سوالات باید جستجوی زیادی در اینترنت داشته باشید. ولی ما در این مقاله سعی کردیم شما را از این جستجو بی نیاز کنیم.

فروشگاه ساز کاموا چیست؟

کاموا یک فروشگاه ساز آنلاین یا به عبارت دقیق تر یک نرم افزار تحت وب است و به شکلی طراحی شده تا به صاحبین کسب و کار کمک کند تا فروشگاه اینترنتی شخصی خود را راه اندازی کنند.

این فروشگاه ساز اینترنتی طیف وسیعی از قالب ها را ارائه می دهد که می تواند نیاز بازرگانان و تجار را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی برآورده کند و امکان فروش کالاهای فیزیکی و دیجیتال را نیز فراهم می آورد.

یکی از مزیت های مهم کاموا این است که کاربران بدون مهارت های فنی و یا طراحی می توانند خودشان بدون نیاز به مهارت کدنویسی ، فروشگاه خود را راه اندازی کنند. از طرفی شما دیگر نگران خرید هاست و دامنه نخواهید بود و این کار به عهده کاموا است. فروشگاه ساز کاموا مزایای دیگری هم دارد که در انتهای مقاله به آنها پرداختیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک نرم افزار است که شما از WordPress.org ان را دانلود می کنید و سپس در وب سرور خود نصب می کنید. وردپرس را اصطلاحا لایه باز (open source) مینامند ، به این معنی که کدهای موجود در آن آزادانه در دسترس است و می توانید آن را به راحتی تغییر دهید.

هدف وردپرس راه اندازی وبلاگ و سایت های شرکتی بوده. ولی بعدا به دلیل تقاضای زیاد قابلیت راه اندازی فروشگاه نیز طریق ووکامرس به آن اضافه شده است. بیایید با هم بررسی دقیق تری روی این 2 پلتفرم انجام دهیم.

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با کاموا

کاموا برای ۱۴ روز یک فروشگاه ساز رایگان است تا شما بتوانید در صورت تمایل آن را امتحان کنید.

کاموا سه پلن قیمت مختلف برای راه اندازی فروشگاه دارد. که در لینک http://kamva.ir/plans میتوانید مشاهده کنید.

پلن ساده : ۳۵۰ هزار تومان

پلن حرفه ای : ۵۵۰ هزار تومان

پلن بی نظیر : ۸۵۰ هزار تومان

در واقع شما میتوانید با ۳۵۰ هزار تومن فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و اگر ویژگی های بیشتری نیاز داشته باشید میتوانید با پرداخت هزینه بیشتر آن را دریافت کنید.

این پلن ها تفاوت های مختلفی با هم دارند ولی کلیدی ترین ویژگی هایی که آنها را از هم متمایز میکند را در اینجا باهم مرور میکنیم

پلن ساده: در این پلن شما به تمامی قالب ها دسترسی دارید اما فروشگاه شما از حداقل امکانات برخوردار است و فقط میتوانید ۵ محصول اضافه کنید. به علاوه اینکه در این پلن شما سرویس وبلاگ را نخواهید داشت و فقط 1 گیگابایت فضا برای ذخیره اطلاعات در اختیار دارید.

پلن حرفه ای: در پلن حرفه ای شما ویژگی های بسیار بیشتری را در اختیار خواهید داشت که مهمترین آنها اضافه شدن کد تخفیف,منوساز اختصاصی و جستجوی پیشرفته محصولات خواهد بود. بعلاوه اینکه حجم شما تا ۳ گیگابایت و محصولات شما به ۴۰۰ محصول افزایش پیدا میکند

پلن بی نظیر: در این پلن شما با یک پکیج بسیار حرفه ای مواجه خواهید شد که مهمترین آن را می توان سرویس بلاگ و گواهینامه SSL دانست . اگر سئو برای شما مهم است این پلن دوای درد شماست. به علاوه اینکه شما یک بات تلگرام خواهید داشت که میتواند فعالیت شما در این شبکه اجتماعی را تسهیل کند

هزینه راه اندازی فروشگاه با ووکامرس در وردپرس

تصور غلط این است که وردپرس یک پلتفرم کاملاً رایگان است، اما این درست نیست. اگرچه می توانید نرم افزار وردپرس را بصورت رایگان دانلود کنید، ولی هزینه های پنهان دیگری نیز وجود دارد که باید برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی با وردپرس باید آن را پرداخت کنید ، برای مثال:

هاستینگ (فضای سرور برای نصب وردپرس و ذخیره اطلاعات فروشگاه)

قیمت سالانه برای یک گیگابایت فضا از ۲۰۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزار تومان

قالب وردپرس قیمت از ۴۰ هزارتومان تا ۱ میلیون تومان

افزونه ها (برنامه هایی که می توانند برای افزودن قابلیت های بیشتر به فروشگاه شما اضافه شوند)

قیمت افزونه ها بسیار متغیر است ولی به طور متوسط بین ۲۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر هستند. بطور مثال برای افزونه های بسیار مهمی که کار سئو و افزایش سرعت وب سایت را انجام میدهند باید حداقل ۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

خدمات پشتیبانی

یکی از مهم ترین دغدغه های صاحب یک فروشگاه اینترنتی بحث پشتیبانی آن است. شما اگر یک برنامه نویس نباشید قطعا در طول فعالیت فروشگاه خود به متخصصین برنامه نویس محتاج خواهید شد. شاید اختلالی در فروشگاه شما پیش بیاید یا یکی از ابزار های سایت شما درست کار نکند. آنگاه شما به یک متخصص نیاز دارید تا همچون یک پزشک مشکل شما را برطرف کند. حالا پشتیبانی را در این ۲ پلتفرم مقایسه میکنیم.

پشتیبانی کاموا چطور انجام میشه ؟

شما میتوانید با سه روش ارتباطی با کاموا تماس بگیرید. ارسال تیکت، ارسال ایمیل و تماس تلفنی

کاموا خود را موظف کرده تا مشکلات فنی شما را با این سه روش برطرف کند و شما هیچ هزینه اضافی برای این مشکلات پرداخت نمیکنید. به علاوه اینکه قبل از شروع به کار آموزش مفصلی را در اختیار شما قرار خواهد داد

پشتیبانی وردپرس چطور است ؟

در وردپرس کار شما به این سادگی نیست. شما باید برنامه نویسی را در کنار خود داشته باشید چون وردپرس چم و خم زیادی دارد بخصوص اگر افزونه ووکامرس (که برای یک فروشگاه ضروری است) را به آن اضافه کنید. بماند که هزینه های یک برنامه نویس آنقدرها هم کم نیست و این را به هزینه های یک فروشگاه اینترنتی وردپرسی اضافه کنید

تنوع قالب و سرعت بارگذاری

تست سرعت قالبهای فروشگاه ساز کاموا

مزایا: سرعت بارگذاری و امنیت بالا

معایب: قالب های کم

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

تست سرعت قالبهای وردپرسی

مزایا : وجود قالب های بسیار زیاد

معایب : سرعت بارگذاری پایین در اکثر قالب ها و نیاز به بهینه سازی

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

فروشگاه ساز کاموا یا وردپرس؛ کدام بهتر است؟

یکی از اساسی ترین مشکلاتی که در سایتهای فروشگاهی طراحی شده با وردپرس بر پایه ووکامرس به آن بر خواهید خورد و شاید هیچ کسی به شما نگوید، کندی بسیار زیاد و سرعت بارگذاری بسیار پایین است.

این مشکل به دلیل ساختار دیتابیسی وردپرس به وجود میاد و برای رفع این مشکل مجبور هستید سرویس هاست قدرتمند تر با منابع بیشتری برای سایت خودتون تهیه کنید. خوب این هم میشه یک هزینه اضافه که با انتخاب یک سیستم فروشگاه ساز مناسب دیگر درگیر آن نخواهید شد.

از دیگر قابلیت های کاموا میشه موارد زیر را نام برد :

تصاویر همه محصولات ریسایز شده از سمت سرور روی تم بارگذاری میشن و این قابلیت باعث میشود سایت سرعت بارگذاری خیلی بالایی داشته باشد.

pwa یکی از امکانات دیگر این فروشگاه ساز است که تقریبا هیچ از رقبای ایرانی این امکان را ندارند، و سرعت load در موبایل را به طرز چشمگیری افزایش میدهد.

همزمان با خرید این فروشگاه ساز شما از ربات فروشگاهی تلگرام هم برخوردار می شوید.

پنل کاربری راحت که با هر سطح دانشی میتونید به راحتی از اون استفاده کنید.

قیمت ارزان این فروشگاه ساز هم قابل مقایسه با هیچ کدام از رقبا نیست.

اگر تصمیم دارید تا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و هزینه کمی برای ساخت فروشگاه در نظر دارید توصیه میکنم حتما اطلاعات مربوط به آن را بررسی کنید.

در آخر باید بگم، ما سعی کردیم در این مقاله سوالات اساسی شما را پاسخ دهیم و نیازهای شما را برآورده کنیم . قبل از خواندن این مقاله حتما نیاز خود را به طور دقیق مشخص کنید تا بعد از خواندن آن به تصمیم بهتری برسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا