آمادگی حوزه علمیه خواهران برای تأسیس مهدهای کودک


 آمادگی حوزه علمیه خواهران برای تأسیس مهدهای کودک

جلسه مشترک نمایندگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با مسئولان موسسه طلوع نسل نور به منظور بررسی شرایط مناسب و پیشنهاد استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران جهت تأسیس مهد‌های کودک برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت‌الاسلام «طباطبایی»، با اشاره به تاریخچه تأسیس مهد‌های مؤسسه طلوع نسل نور، گفت: فعالیت مهد‌های مؤسسه طلوع نسل نور فقط به مساجد ختم نمی‌شود، بلکه در پایگاه‌ها، موقوفات، امامزاده‌ها و هر جایی که امکان و شرایط ایجاد مهد را داشته باشد، فعال می‌شود.

معاون آموزش، توسعه و سازماندهی مؤسسه طلوع نسل نور در ادامه افزود: به لحاظ محتوایی در حوزه تخصصی کودک تاکنون ۵ جلد از مجموعه کتاب‌های آموزشی طا‌ها و طهورا، ویژه مقطع پیش دبستان (۴ تا ۵ سال) به نام آشنایی با مفاهیم ریاضی به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: بنا به درخواست مراکز معتبر و متعدد از جمله بهزیستی پیشنهاد چاپ دوم شده است. همچنین کتاب دیگری به نام آشنایی با مفاهیم علوم هم تدوین شده که در دست چاپ است و به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی در پایان بر آمادگی مؤسسه طلوع نسل نور برای استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران جهت تأسیس مهد‌های کودک جدید تأکید کرد.

در ادامه جلسه «معصومه ظهیری» به محدوده سنی طلاب خواهر متاهل و دارای فرزند نیازمند مهد اشاره کرد و گفت: بسیاری از طلاب در حال تحصیل دارای فرزند خردسال هستند و به مهد کودک نیاز دارند؛ برخی از حوزه‌های علمیه مهد‌های مستقلی دارند که برخی از آن‌ها طبق استاندارد است و در موارد محتوایی خوب عمل کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تقسیم مهد‌های موجود به سه دسته مهد مستقل، مهد مدرسه و مهد مشترک و ارائه توضیحاتی در مورد هریک از آن‌ها تأکید کرد: دو نکته همیشه مدنظر ما بوده است؛ استاندارد سازی و سالم سازی محتوا.

در پایان جلسه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مؤسسه طلوع نسل نور به معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران تحویل داده شد تا ضمن مطالعه، زمینه امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک فراهم شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403