کشف 8 سکه ساسانی اطراف یک قبرستان در بم


کشف 8 سکه ساسانی اطراف یک قبرستان در بم

حوادث رکنا : سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از کشف 8 سکه متعلق به دوره ساسانی در شهرستان بم خبر داد.

به گزارش رکنا، "سید هادی جعفری" با اشاره به اینکه در حین انجام عملیات خاک برداری و تسطیح اطراف یک قبرستان قدیمی در شهرستان بم ۸ قطعه سکه قدیمی نمایان شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع مقامات محلی، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و در محل مستقر شدند تا از هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو جلوگیری بعمل آید.

وی با بیان اینکه در ادامه تیم کارشناسان باستانشناسی مستقر در پایگاه ثبت جهانی ارگ بم به منطقه مذکور اعزام شدند، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد، سکه های مکشوفه متعلق به دوران ساسانی است.

جعفری با تاکید بر اینکه در حال حاضر از انجام هرگونه عملیات عمرانی در منطقه آثار مکشوفه جلوگیری شده است، تصریح کرد: طبق گزارش اولیه کارشناسان باستانشناسی منطقه مذکور فاقد اثر تاریخی و محوطه باستانی است.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تا پایان بررسی ها و تکمیل گزارش نهایی هیچ فعالیت عمرانی در منطقه انجام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت ۲۴ ساعته در این منطقه مستقر می باشند تا از انجام هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز احتمالی جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس