کومه شکار شناسایی و شکارچیان غیرمجاز در خلخال دستگیر شدند


کومه شکار شناسایی و شکارچیان غیرمجاز در خلخال دستگیر شدند

اردبیل_ایرنا _سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی کومه شکار و دستگیری شکارچیان مخفی شده در این محل خبر داد.

مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ شکارچی غیرمجاز که با استفاده از کومه (پوری) اقدام به کمین و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در این منطقه می‌کردند، توسط ماموران پاسگاه محیط‌بانی برندق از توابع بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال دستگیر شدند.

او با بیان اینکه این گونه کومه‌ها برای اختفای شکارچیان و دسترسی آسان به وحوش منطقه مورد استفاده غارتگران حیات وحش قرار می‌گرفت، گفت: از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری، چهار عدد فشنگ ساچمه‌زنی، چهار لاشه کبک به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

او اظهارداشت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ۲ میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب دولت واریز می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار دارای تنوع گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگاران شکاری ،کبک، طیهو ،کل و بز ،پلنگ ،سیاه گوش و سایر جانوران وحشی بوده و در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟