تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران مانند کشور‌های پیشرفته


تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران مانند کشور‌های پیشرفته

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پیشرفت‌های کشور در تصویربرداری پزشکی گفت: از لحاظ تجهیزات تصویربرداری کمبودی نداریم و در این حوزه همپای کشور‌های پیشرفته هستیم

تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران مانند کشور‌های پیشرفتهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی همایش؛ آقای دکتر حسن هاشمی افزود: همه دستگاه‌های تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.
وی ادامه داد: هرچند وضعیت ما در بخش تجهیزات تصویربرداری مناسب است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه‌های به روز، دچار مشکلاتی هستیم.
آقای دکتر هاشمی افزود: با توجه به شرایط موجود تأمین و نگهداری قطعات دستگاه‌های تصویربرداری بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام کنند.
وی به استفاده از دستگاه تصویربرداری پت سی تی اسکن در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون در برخی شهر‌ها مانند تهران، کرج و مشهد این دستگاه پیشرفت در حال ارایه خدمت به بیماران است.
آقای دکتر هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می‌توان سرطان‌های زنان را زودتر تشخیص داد.
وی ادامه داد: تشخیص مناسب دست اندازی سرطان به ارگان‌های مجاور از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است که برای تشخیص صحیح بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دکتر مهروز ملک، دانشیار رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی نخستین همایش تازه‌های تصویربرداری زنان گفت: ما موظف هستیم با پیشرفت در علم خود را جلو ببریم، بنا براین در این همایش به صورت تخصصی به بررسی تازه‌ترین روش‌های تصویربرداری و یافته‌ها در بیماران زنان و زایمان تصویربرداری نازایی، تصویربرداری سرطان‌های زنان، مادر و جنین تمرکز خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این همایش سعی شده است تا بهترین افرادی که تجربه و علم بالایی درزمینه‌های خاص دارند از تمام ایران دعوت شود تا این همایش سطح علمی بسیار بالایی داشته باشد.
نخستین همایش تازه‌های تصویربرداری زنان از یکم تا سوم آبان در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه