اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه


اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

رکنا : هریک از وسایل خانه و نحوه چیدمان آن در زیباتر دیده شدن خانه بسیار موثر است.

به گزارش رکنا ، استفاده از فرش در دکوراسیون منزل، اهمیت بسیاری دارد. این عنصر دکوراسیونی می‌تواند به عنوان یک پایان دهنده به چیدمان منزل، یکپارچگی و یکدستی فضای خانه شما را مهیا کرده و آن را کامل‌تر جلوه دهد. اما آیا ما می‌توانیم هر فرشی را به هر شکل و اندازه‌ای برای دکوراسیون منزل خود تهیه نموده و آن را بر روی زمین پهن کنیم؟

علاوه بر این گرم کردن و دنج کردن خانه، احساس امنیت بیشتر، افزایش زیبایی و راحتی فضا و... نیز از دیگر مزایای استفاده از فرش در دکوراسیون منزل است، اما نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که آیا ما می‌توانیم هر فرشی را به هر شکل و اندازه‌ای برای دکوراسیون منزل خود تهیه نموده و آن را بر روی زمین پهن کنیم؟

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

طبیعتاً چنین چیزی نخواهد بود و قواعد مشخصی برای پهن کردن فرش وجود دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا از باید‌ها و نباید‌های پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل صحبت کنیم.

چیدمان فرش در دکوراسیون نشیمن

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه که برای انتخاب فرش آن زمان، حوصله و دقت زیادی صرف می‌کنیم دکوراسیون نشیمن است. این بخش از خانه به دلیل آنکه پر رفت‌وآمدتر از سایر قسمت‌هاست از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است، بنابراین دقت در نحوه پهن کردن و چیدمان فرش آن نیز به نوبه خود مهم خواهد بود.

اولین چیزی که باید در رابطه با پهن کردن و چیدمان فرش در دکوراسیون نشیمن بگوییم آن است که فرش باید به گونه‌ای چیدمان شده باشد که پایه‌های جلویی مبلمان بر روی آن و پایه‌های عقبی آن‌ها در بیرون از حاشیه فرش قرار گرفته باشند. با توجه به این موضوع متوجه خواهید شد که ابعاد فرش چقدر می‌تواند در زیباتر و البته قاعده‌مند‌تر شدن دکوراسیون نشیمن شما تأثیرگذار باشد.

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

اگر فرش شما خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک‌تر از حد متناسب با نشیمنتان باشد مجبور خواهید بود که برای رعایت قاعده پایه مبلمان، مبل‌ها را یا بیش از حد به هم نزدیک کنید و یا آن‌ها را خیلی از هم فاصله دهید! البته ناگفته نماند که اگر به فرش‌های بزرگ علاقه دارید می‌توانید هر چهار پایه مبل را بر روی فرش قرار دهید، ولی با این کار منزل خود را شلوغ‌تر و البته کمی کوچک‌تر از چیزی که هست نشان خواهید داد.

علاوه بر تمامی این‌ها اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهند برای دکوراسیون نشیمن خود از فرش‌ها و یا قالیچه‌های کوچک استفاده کنند می‌توانید قواعد چیدمان فرش را با توجه به شرایط کمی تغییر دهید، به گونه‌ای که فرش را بین مبلمان گذاشته و هیچ‌کدام از پایه‌های مبلمان را بر روی آن نگذارید.

فرش در دکوراسیون غذاخوری

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

معمولاً وقتی در دکوراسیون ناهارخوری که فرش ندارد می‌روید و پشت میز می‌نشینید از برخورد پاهایتان با کف زمین حس خوبی پیدا نخواهید کرد. باید گفت که پهن کردن و چیدمان فرش در دکوراسیون ناهارخوری نیز قواعد مخصوص به خودش را دارد، مثلاً آنکه بهتر است فرشی را برای اتاق غذاخوری‌تان انتخاب کنید که چیزی حدود ۶۰ سانتی‌متر از هر طرف میز و صندلی‌های ناهارخوری شما بیرون باشد.

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

این کار باعث می‌شود که وقتی بر روی صندلی می‌نشینید و آن را عقب می‌کشید هم چنان پایه‌های صندلی بر روی فرش باشد و صندلی کج و راست نشود، به علاوه آنکه یکپارچگی و تناسب فضا از نیز بین نمی‌نرود، البته باید اعتراف کنیم که این قاعده بیشتر مخصوص خانه‌هایی است که فضای زیادی دارد و می‌تواند در چیدمان وسایل آن مانور بیشتری داد.

فرش در دکوراسیون اتاق‌خواب

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

دکوراسیون اتاق‌ خواب نیز از مواردی است که اهمیت آن بسیار زیاد است و قاعده‌مند بودن آن تأثیر بسیاری در زیبایی و استفاده بهینه از فضا خواهد داشت. در رابطه با انتخاب فرش برای دکوراسیون اتاق‌خواب نیز مسائل و قواعدی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید اتاق‌خوابی شکیل‌تر داشته باشید، مثلاً اولین چیزی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم ابعاد فرش است.

بهتر است به دنبال فرشی برای دکوراسیون اتاق‌ خواب خود باشید که چیزی حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر از تخت خوابتان بزرگ‌تر باشد و از پایه‌های آن بیرون بزند، البته این موضوع در رابطه با تخت‌های یک یا دو نفره متغیر خواهد بود و می‌توان از حداقل یا حداکثر این عدد در شرایط مختلف استفاده نمود.

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

در این میان بسیاری از افراد علاقه‌ای به استفاده از فرش‌های بزرگ ندارند و ترجیح می‌دهند به جای آن به سراغ قالی و قالیچه‌هایی با ابعاد کم بروند. در این صورت می‌توان فرش را به طور کامل در قسمت پایینی تخت خواب قرار داد، به گونه‌ای که وقتی از خواب بیدار می‌شوید و بر روی تخت می‌نشینید پاهایتان بر روی فرش قرار بگیرد.

قاعده فاصله فرش و دیوار

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

علاوه بر قواعد مربوط به چیدمان فرش در قسمت‌های مختلف خانه، اصولی کلی نیز در رابطه با پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل وجود دارد، برای مثال معمولاً بسیاری از افراد دقیقاً نمی‌دانند که چگونه می‌توانند فرشی تهیه کنند که ابعاد آن با خانه و اتاق‌هایشان متناسب باشد.

خوب برای این کار قاعده‌هایی وجود دارد، مثلاً طراحان داخلی معمولاً توصیه می‌کنند که فاصله فرش با دیوار‌های کناری چیزی حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد. با این حال اگر خانه شما کوچک است و دستتان برای رعایت این فاصله باز نیست می‌توانید آن را به حداقل ۱۰ سانتی‌متری نیز کاهش دهید.

اصول پهن کردن فرش در هر بخش از خانه

این کار قطعاً می‌تواند در مرتب‌تر و متشکل‌تر شدن خانه و البته جلوه بیشتر کف‌پوش، فرش و... تأثیرگذار باشد. این قاعده در رابطه با اکثر قسمت‌های خانه صدق می‌کند و می‌توانید از آن بهره بگیرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا