فرانسه سری جدید ناوچه‌های مجهز به پدافند سایبری را راه‌اندازی کرد


فرانسه سری جدید ناوچه‌های مجهز به پدافند سایبری را راه‌اندازی کرد

ایرنا نوشت: وزیر دفاع فرانسه از راه اندازی سری جدید ناوچه های مجهز به سامانه دفاع پدافند سایبری در چارچوب برنامه نظامی این کشور(FDI) خبر داد.

«فلورانس پارلی» روز پنجشنبه در رشته توئیتی نوشت این ناوچه ها به مراکز داده ای مجهز هستند که قابلیت محاسبات بی نظیر و دفاع پدافند سایبری را دارند. او گفته این ناوچه ها ​​تا سال ۲۰۳۰ به ناوگان نیروی دریایی فرانسه خواهند پیوست.

به گفته پارلی، این ناوچه ها دارای راداری با ۴ پنل ثابت برای نظارت دائم ۳۶۰درجه ای، قابلیت پرتاب چند موشکی و امکان بارگیری همزمان پهپاد و بالگرد است.

وزیر دفاع فرانسه با بیان این که این کشور دومین منطقه دریایی بزرگ جهان را داراست نوشت: برای محافظت از این فضای سرشار از ثروت، حضور ناوچه های ما ضروری است. از «برست» تا اقیانوس هند با گذر از مدیترانه یا آبهای خلیج(فارس)، ناوچه های ما نظارت می کنند.

به گفته پارلی، هر کدام از این ناوچه ها ۱۲۵ خدمه خواهد داشت.

فرانسه سری جدید ناوچه‌های مجهز به پدافند سایبری را راه‌اندازی کرد



فرانسه نام سازندگان بزرگ نیروی دریایی این کشور( آدمیرال ها "رونارس"، "لوزئو"، "کاستکس"، "نومی" و "کابانیه") را برای این ناوچه ها انتخاب کرده است.

اف.دی.ای(FDI)، برنامه نظامی فرانسه برای طراحی و ایجاد یک کلاس برنامه ریزی شده از ناوچه هاست که توسط نیروی دریایی این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان حاضر ، این برنامه شامل پنج کشتی است که بهره برداری آنها از سال ۲۰۲۳ به بعد برنامه ریزی شده است.

فرانسه طبق شاخص قدرت به عنوان پنجمین قدرت نظامی جهان در میان ۱۳۶ کشور در سال ۲۰۱۸ شناخته‌شده است.

به نوشته تارنمای وزارت دفاع فرانسه، قانون برنامه‌ریزی نظامی فرانسه (۲۰۱۹-۲۰۲۵) به عنوان سیزدهمین قانون برنامه‌ریزی نظامی این کشور جهت‌گیری دفاعی فرانسه را برای هفت سال آینده‌ این کشور بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ مشخص می‌کند.

بر اساس این قانون، دولت چهار اولویت نخست خود را اینگونه تعریف کرده است: فراهم کردن شرایطی برای ارتش به منظور انجام مأموریت‌های پایدار از طریق تقویت امکانات برای نگهداری از سخت‌افزارهای نظامی، تجهیزات حفاظت شخصی، آمادگی عملیاتی، آموزش و توجه ویژه به شرایط زندگی و کار پرسنل نظامی و غیرنظامی و خانواده‌های آن‌ها، تجدید ظرفیت‌های عملیاتی برای رفع نیازمندی‌ها و الزامات عملیاتی و تعهدات آینده، تضمین استقلال راهبردی و کمک به تقویت و دفاع اروپایی برای ایجاد ارتشی کامل در دفاع اروپایی و مبارزه با چالش‌های آینده از طریق حفظ برتری عملیاتی ارتش برای مدتی طولانی اعلام کرده است.

310311

کد خبر 1313914

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط