قرص برنج بازهم در دشتستان قربانی گرفت


قرص برنج بازهم در دشتستان قربانی گرفت

بوشهر- ایرنا- استنشاق گاز منتشر شده از قرص برنج باعث مسمومیت اعضای خانواده و مرگ کودک هفت ساله آنها در شهر آبپخش شهرستان دشتستان شد.

باشروع فصل برداشت خرما و اقدام تعدادی از شهروندان برای بسته‌بندی و نگهداری خرما، تعداد مسمومیت ناشی از استفاده از قرص برنج در شهرستان دشتستان به‌شدت افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این حادثه چهار نفر از اعضای یک خانواده در اثر استنشاق گار منتشر شده از قرص برنج دچار مسمومیت شدند.

سید مجید حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پسر هفت ساله این خانواده در درمانگاه شهر آبپخش فوت کرد پدر، مادر و پسر دوم خانواده به بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان بستری هستند.

وی بیان کرد: از اول هفته گذشته تاکنون ۱۴ مورد مسمومیت با قرص برنج در این استان گزارش شده که از این شمار ۲ نفر فوت شدند.

حسینی اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط و واحد نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون از ۴۸ کارگاه بسته‌بندی خرما بازدید کردند که ۹۰ درصد از این کارگاه‌ها از این سهم استفاده کرده و یا در دست تهیه داشتند این درحالی است که تهیه قرص برنج ممنوع است و هیچ یک آگاهی لازم در خصوص نحوه استفاده از آن را ندارند.

وی تاکید کرد: قرص برنج جزو سم‌های بسیار خطرناک برای انسان است و نباید هرگز از این قرص حتی برای مبارزه با حشره‌ها و جوندگان استفاده شود.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: مردم برای مبارزه با آفت‌ها، حشره‌ها و جوندگان باید از شرکت‌های مجازی که از سوی مرکز بهداشت استان و شهرستان دارای

مجوز هستند، کمک بگیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در همین زمینه تیم کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای و نظارت بر مواد غذایی در تاریخ یکم آبان‌ماه با حضور در شهر آبپخش بیش از ۴۸

مورد کارگاه خانگی و صنعتی خرما را بازدید کردند که بیش از ۹۰ درصد این کارگاه‌ها از این سم مهلک استفاده کرده و یا در دست تهیه داشتند.

ماریا خویش دوست افزود: کارشناسان شبکه بهداشت با آموزش دقیق و توزیع پمفلت آموزشی، آگاهی این افراد را افزایش دادند.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی، از آنجا که این سم به آسانی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، حضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله کارشناسان جهاد

کشاورزی، بخشداری‌ها و نیروی انتظامی می‌توانند از حوادث مشابه جلوگیری کنند.

خویش دوست گفت: شبکه بهداشت در زمینه ارتقا آگاهی مردم بصورت جدی نسبت به آموزش مستمر اقدام می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان