امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و عمان در حوزه گردشگری


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از مسقط،جمهوری اسلامی ایران و عمان در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسقط، جمهوری اسلامی ایران و عمان در راستای تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در آخرین روز سفر علی‌ اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشورمان به عمان، تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در حوزه گردشگری امضا شد.
این تفاهم‌نامه در حضور وزرای گردشگری ایران و عمان به امضای عادل بن المرداس البوسعیدی مشاور امور گردشگری وزارت گردشگری عمان و حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسید.
همچنین این تفاهم‌نامه در چهارچوب توسعه روابط فزاینده میان دو کشور و علاقه‌مندی به تحکیم پیوند‌های برادرانه میان دو کشور برادر و ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه گردشگری و در چهارچوب اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری به امضا رسید.
حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه به خبرنگاران گفت: سرفصل‌های این تفاهم‌نامه، بازاریابی و تبلیغات گردشگری، فعال سازی روند گردشگری، قوانین و لوایح اجرایی، آموزش گردشگری، و گردشگری پایدار است.
وی افزود: در این تفاهم‌نامه بر همکاری دوجانبه در تبادل اطلاعات، انجام سفر‌های گردشگری درمانی و سلامت، مشارکت در برنامه‌های مربوط به رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری، برگزاری منظم هفته‌های گردشگری، ترغیب آژانس‌های مسافرتی و گردشگری دو کشور نسبت به برگزاری جلسات فی‌ما‌بین و راه اندازی تور‌های مشترک، تبادل هیئت‌های رسانه‌ای، ارائه تسهیلات به گروه‌های گردشگری، جذب گردشگران از طریق تور‌های مشترک به‌ویژه در زمینه گردشگری ماجراجویانه، بیابان‌گردی و طبیعت‌گردی، جذب گردشگران از طریق کشتی‌های گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بیمه داخلی و بین‌المللی سلامت، تشویق شرکت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور در زمینه آگاهی از قوانین و مشوق‌ها و تسهیلات، تبادل تجربیات در عرصه‌های آموزش گردشگری، توسعه و مدیریت مراکز گردشگری، محافظت از ابنیه تاریخی و مدیریت اماکن گردشگری تأکید شد.
اربابی تأکید کرد: تعامل بسیار خوبی در حوزه گردشگری بین ایران و عمان برقرار است و این تفاهم‌نامه می‌تواند سرآغازی برای ارتباط هرچه بهتر بین دو کشور ایران و عمان در حوزه گردشگری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی