جدیدترین آمار مربوط به ثروتمندان / کدام کشورها بیشترین میلیونرها را دارند؟


جدیدترین آمار مربوط به ثروتمندان / کدام کشورها بیشترین میلیونرها را دارند؟

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، در حال حاضر تعداد میلیونرهای جهان به 46٫8 میلیون نفر رسیده است. از اواسط سال 2018 تاکنون شمار میلیونرها رشدی 1٫1 درصدی داشته است. نوشته جدیدترین آمار مربوط به ثروتمندان / کدام کشورها بیشترین میلیونرها را دارند؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

پیش از آنکه بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا به شمارش آرای مربوط به برگزیت بپردازد، در سال ۲۰۱۴ و در مقام شهردار لندن در مصاحبه‌‌ای با افتخار اعلام کرده بود: در حال حاضر ۷۲ میلیاردر در لندن زندگی می‌کنند که این تعداد از میلیاردهای نیویورک بیشتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اکونومیست، اگرچه گفته می‌شود که تعداد میلیاردرهای این شهر به ۹۵ نفر افزایش یافته اما تعداد میلیونرهای لندن رو به کاهش است. علت آن هم عدم قطعیت ناشی از برگزیت و تضعیف پوند است. سال گذشته لندن ۲۷ هزار میلیونر خود را از دست داد.

در سایر نقاط جهان اما تعداد میلیونرها رو‌به‌رشد است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، در حال حاضر تعداد میلیونرهای جهان -افرادی که حداقل یک میلیون دلار سرمایه‌ و دارایی دارند- به ۴۶٫۸ میلیون نفر رسیده است. از اواسط سال ۲۰۱۸ تاکنون شمار میلیونرها رشدی ۱٫۱ درصدی داشته است.

این رده‌بندی شامل بیش از چهار میلیون آلمانی، سه میلیون ژاپنی و دو میلیون میلیونر آلمانی می‌شود. با این حال هیچ‌ کشوری به‌اندازه آمریکا میلیونر ندارد. بر اساس این گزارش تعداد میلیونرهای آمریکا تقریبا به ۱۹ میلیون نفر رسیده است.

گزارش موسسه کردیت سوئیس نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رشد تعداد ثروتمندان جهان در سال جاری مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود.

علی‌رغم آشفتگی بازارها، جنگ‌های تجاری و نگرانی از رکود اقتصادی، ۶۷۵ هزار میلیونر جدید طی ۱۲ ماه -تا اواسط سال ۲۰۱۹- در آمریکا اضافه شده است.

نمودار زیر تعداد میلیونرهای جهان را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد:

جدیدترین آمار مربوط به ثروتمندان / کدام کشورها بیشترین میلیونرها را دارند؟

جدیدترین آمار مربوط به ثروتمندان / کدام کشورها بیشترین میلیونرها را دارند؟

با این‌ حال به‌نوشته اکونومیست، توزیع نابرابر ثروت به‌ویژه از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ به یک مساله حاد سیاسی تبدیل شده است.

موسسه کردیت سوئیس معتقد است که سهم ثروت متعلق به یک‌ درصد از ثرومتمندان جهان که در سال‌های قبل از بحران مالی کاهش یافته بود، پس از آن روند روبه‌رشدی داشته است.

بر اساس گزارش این موسسه تحقیقاتی ۱۰ درصد از ثروتمندترین‌های جهان ۸۲ درصد و یک درصد از ثروتمندترین‌ها ۴۵ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند.

جدیدترین مطالب این نشریه انگلیسی را می‌توانید در سلسله گزارش‌های اکونومیست ملاحظه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی