اردوغان: شما عامل کشتار 50 میلیون نفرید ما را نصیحت نکنید


اردوغان خطاب به کشورهای غربی گفت که آنها مسئول کشته شدن بیش از 50 میلیون نفر در خلال جنگ جهانی دوم هستند و حق انتقاد از ترکیه را ندارند.

صراط:

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در سخنانی گفت که ترکیه قصد تسلط بر خاک سوریه را ندارد و اراضی سوریه برای این کشور خواهد ماند.

به گزارش فارس او در سخنانی در کاخ ریاست‌جمهوری در آنکارا، با تروریست خواندن شبه‌نظامیان کُرد سوریه، گفت که آنها در پی ایجاد کشور مستقل و تهدید امنیت ملی ترکیه هستند.

اردوغان مدعی شد که ترکیه در حال مبارزه با تروریسم در سطح جهانی است و این در حالی است که تمامی جهان علیه ترکیه جمع شده‌اند. او تأکید کرد که ترکیه در مقابل آنها با «صلابت» ایستاده است.

او خطاب به کشورهای غربی گفت: «به کسانی که از ما انتقاد می‌کنند می‌گویم که در آینه به خود و تاریخشان نگاه کنند؛ نمی‌توان در مقابل کسانی که در جنگ جهانی دوم بیش از ۵۰ میلیون نفر را کشته‌اند و در حال نصیحت کردن ما هستند؛ ساکت بود.»

اردوغان بار دیگر کشورهای اروپایی را تهدید کرد که «در زمان مناسب» مسیر پناهندگان به سوی اروپا را باز کند.

او گفت: «در حالی که سران کشورها با تروریست‌ها گفت‌وگو می‌کنند، نمی توان از مبارزه با تروریسم سخن گفت... اعضای کنگره آمریکا که از افراد مسلح کرد میزبانی کردند در زمان مناسب، هزینه آن را خواهند پرداخت.»

این سخن اردوغان به پیشنهاد سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی برای اعطای روادید فوری به ژنرال «مظلوم کوبانی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (س.د.ف) جهت سفر به ایالات متحده و گفت‌وگو درباره وضعیت سوریه اشاره دارد.

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد این کشور توانسته پس از عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» ۳۶۵ هزار پناهنده سوری را به کشورشان بازگرداند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله گروهک «ارتش ملی سوریه» که متشکل از تروریست‌های «ارتش آزاد» است اشاره کرد و گفت که ترکیه نمی‌تواند دست از حمایت این گروهک بردارد؛ چرا که آنها «دوشادوش» ارتش ترکیه جنگیده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که در جریان عملیات «چشمه صلح» این کشور توانسته بر ۴۲۲۰ کیلومتر مربع در خاک سوریه مسلط شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس