عامل مرگ صدهزار ماهی رودخانه رازآور مشخص شد


تهران (پانا)- مسئول روابط عمومی دادستانی استان کرمانشاه از ورود جدی آن نهاد به مسئله مرگ و میر صدهزار ماهی در رودخانه «راز آور» خبر داد.

عامل مرگ صدهزار ماهی رودخانه رازآور مشخص شد

تهران (پانا)- مسئول روابط عمومی دادستانی استان کرمانشاه از ورود جدی آن نهاد به مسئله مرگ و میر صدهزار ماهی در رودخانه «راز آور» خبر داد.

او به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: پس از وقوع این واقعه‌ی زیست محیطی کارشناسان محیط زیست استان به بررسی علت و چرایی این حادثه پرداختند.

قنادی افزود: بنا به نظر کارشناسان محیط زیست استان و آنالیز نتایج آزمایشات انجام شده برخی پارامترها از جمله اکسیژن محلول در آب خارج از محدوده استاندارد زیست محیطی بوده و در پایش محیطی به منظور یافتن منشا آلودگی ورود پساب صنعتی تصفیه نشده یکی از کارخانه‌های استان به این رودخانه عامل اصلی موضوع تشخیص داده شده است،

مسئول روابط عمومی دادسرای کرمانشاه تاکید کرد: در پی دستور اکید دادستان کرمانشاه، ظهر امروز(دوم آبان) بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با همراهی گروهی از مسولیت وکارشناسان محیط زیست از محل مورد نظر بازدید داشتند.

وی یادآورشد: بنا به اعلام محمد حسین صادقی زوایای موضوع به صورت دقیق و کارشناسی بررسی خواهد شد و تمامی افرادی که در این زمینه هر قسم قصور، تقصیر، اهمال یا اقدامات غیر مطابق با قانون داشته‌اند بدون اغماض و با بهره مندی از همه ظرفیت های قانونی شناسایی تحت تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.

قنادی هم چنین بیان کرد: خاطیان ملزم به جبران خسارت و ضرر و زیان وارده خواهند شد؛ ضمن اینکه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تکرار وقایع ناگوار مشابه و شناسایی عوامل زمینه ساز خصوصا ضعف نظارتی دستگاه‌های مسئول که در شکل گیری این واقعه نقش داشته است در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...