سلامت خانواده برای بانوان آستارا آموزش داده می‌شود


سلامت خانواده برای بانوان آستارا آموزش داده می‌شود

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از برگزاری دوره‌های آموزش سلامت خانواده برای بانوان این شهرستان، از 10 تا 17 آبان ماه به مناسبت هفته سلامت‌بانوان خبر داد.

دکتر نظام عباسی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه بانوان در فرمانداری آستارا افزود: تغذیه سالم، تحکیم بنیان خانواده، پرورش صحیح فرزند، خودمراقبتی، سلامت زنان در محیط کار، ازدواج موفق، سبک زندگی ایرانی اسلامی و سلامت اجتماعی زنان از دوره های آموزشی بانوان خواهد بود.

وی ادامه داد: از فضاهای آموزشی مناسب برای این دوره ها استفاده خواهیم کرد و برنامه های هفته سلامت بانوان نظیر پیاده روی با شعار ورزش، شادابی و آرامش با مشارکت اداره ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد ایرانیان با کمبود فعالیت های بدنی مواجه هستند و ۱۵ دقیقه فعالیت ورزشی در روز، ۲۶ درصد استرس ها و اضطراب ها را کاهش می دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بهداشت جسمی و روحی بانوان در رده های مختلف سنی مهم است و ورزش، بهترین و کم هزینه ترین روش تامین سلامت محسوب می شود.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: مشارکت مسئولان دستگاه های اجرایی در تامین سلامت عمومی ضروری است و بانوان شاغل در اداره ها همکاری بیشتری داشته باشند.

حسن رستم زاد افزود: آثار رفتار زنان و مادران بر سلامت خانواده غیرقابل انکار است و بانوان در حوزه بهداشت روانی و سلامت جسمی جامعه نقش مهمی دارند.

وی بیان کرد: نخستین شرط داشتن جامعه سالم و پویا پایداری و تحکیم خانواده است و بانوان به عنوان نیمی از جمعیت، تضمین کننده سلامت خانواده و جامعه هستند.

فرماندار آستارا ادامه داد: میزان قبولی بانوان در دانشگاه ها و مراکز علمی، نزدیک به ۶۰ درصد و نشان دهنده نقش بالای زنان در جامعه است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق