سالانه 22 خیابان تبدیل به خیابان کامل می‌شود/ تهران شهر پیاده دوستی نیست


سالانه 22 خیابان تبدیل به خیابان کامل می‌شود/ تهران شهر پیاده دوستی نیست

خضرلو گفت: مقرر شده که از امسال هر کدام از شهرداری‌های مناطق یک خیابان را تبدیل به خیابان کامل کنند که طی 5 سال 110 خیابان کامل می‌شود.

سالانه 22 خیابان تبدیل به خیابان کامل می‌شود/ تهران شهر پیاده دوستی نیستافشین خضرلو دبیر کمیته اجرای TOD در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهران در حال حاضر هیچ خیابان کاملی ندارد گفت: معابری که عرض آن‌ها بیشتر از ۲۰ متر باشد شرایط تبدیل به خیابان کامل را دارند.
دبیر کمیته اجرای TOD با بیان اینکه برای ایجاد خیابان کامل حداقل یک طرف از جداره‌های آن باید فعال باشد و شیب آن هم بیشتر از ۵ درصد نباشد گفت: این موارد اولویت‌های اولیه برای ایجاد یک خیابان کامل است.

او خاطرنشان کرد: خیابان کامل در درجه اول باید برای هر ۴ مد حمل و نقلی پیاده، دوچرخه، سواره و اتوبوس سهم مناسبی را ارائه کند و فقط برای سواره نباشد.

خضرلو افزود: موارد دیگر خیابان کامل این است که حتماً فضای سبز مناسبی داشته باشد و خیابان پیاده دوستی باشد.

بیشتر بخوانید: نباید طرح TOD به پایتخت الصاق شود/ دغدغه ما بازگشت حس تعلق شهروندان به پایتخت است

دبیر کمیته اجرای TOD با ابراز تأسف از اینکه تهران شهر پیاده دوستی نیست، گفت: خیابان‌های کامل معمولاً بسته هستند و به لحاظ آب و انرژی هر چه را که قرار است مصرف کنند خودشان تولید می‌کنند و از بیرون انرژی نمی‌گیرند.

او با بیان اینکه در خیابان کامل جداره‌هایی که فعالیت ندارند خودشان می‌توانند فعالیت کنند؛ گفت: در حال حاضر خیابان‌های ستارخان، مطهری، بهشتی، سبلان و جمهوری شرایط مناسبی برای تبدیل به خیابان کامل دارند.

خضرلو با اشاره به اینکه تهران به صورت سرجمع حدود ۲۲۰ خیابان دارد که پتانسیل تبدیل به خیابان کامل را دارند، گفت: در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران ۱۱۰ خیابان کامل می‌شود.

دبیر کمیته اجرای TOD با بیان اینکه مقرر شده از امسال هر منطقه شهرداری یک خیابان را به خیابان کامل تبدیل کند، گفت: بر این اساس هر سال ۲۲ خیابان کامل می‌شود و در ۵ سال ۱۱۰ خیابان تبدیل به خیابان کامل خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه همه این ۱۲۰ خیابان پتانسیل مناسب برای تبدیل شدن به خیابان کامل را دارند گفت: خیابان‌های کمتر از ۲۰ متر را هم می‌توانیم تبدیل به خیابان‌های اشتراکی کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403