بازدید معاون وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی اردکان


بازدید معاون وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی اردکان

یزد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و سرپرست معاونت برنامه ریزی ‏راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه از قسمت‌های مختلف بیمارستان ضیایی اردکان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفت .

سیدکامل تقوی نژاد در این سفر از طرح توسعه بیمارستان که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با ١٤٠ تخت و با ۱۰ هزار و ٦٥٠ مترمربع زیربنا در دست ساخت است بازدید کرد .

وی همچنین روند طرح توسعه و بهسازی اورژانس اردکان با ظرفیت ٢٦ تخت و ۲ هزار مترمربع زیربنا و با ٣٦ درصد پیشرفت کار و نیز بخش ام. آر. آی در حال احداث با ٦٥٠ مترمربع زیربنا و با ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی را برررسی کرد.
تقوی نژاد به اتفاق محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی از دانشکده طب ایرانی این شهر بازدید کرد و این دانشکده فعالیت آموزشی و پژوهشی در سطح پی.اچ.دی(PHD) دارد، و دارای بخش های مجزای سلامتکده است که بیماران سرپایی و بخش بالینی و بستری را در بیمارستان هایی ضیایی و شهید رهنمون یزد درمان می‌کند.

ساختمان این دانشکده سه هزار و ٨٤٤ مترمربع زیربنا دارد و با ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

بیمارستان ضیایی اردکان به عنوان اولین بیمارستان استان یزد در سال ۱۳۲۹ تاسیس شد و هم اکنون ۱۹۹ تخت ثابت و ۱۸۷ تخت فعال و ۵۱۰ نفر نیرو دارد.
دانشکده طب ایرانی اردکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال ۱۳۹۰ با پذیرش ۲ دانشجو آغاز به کار کرد و هم اکنون ۲۳ دانشجو دارد.

معاون وزارت بهداشت روز پنجشنبه از تعدادی واحدهای بهداشتی و درمانی شهرهای یزد، میبد و اردکان بازدید کرد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر