افشای جزئیات طرح جدید ترامپ برای سوریه: «خون برای نفت»


افشای جزئیات طرح جدید ترامپ برای سوریه: «خون برای نفت»

بنا به نوشته یک روزنامه آمریکایی، هدف دولت واشنگتن از حفظ تعدادی از نیرو‌های آمریکایی در شمال‌شرق سوریه، چپاول نفت این منطقه است.

افشای جزئیات طرح جدید ترامپ برای سوریه: «خون برای نفت»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارشی تحت عنوان «خون برای نفت»، نوشت تصمیم واشنگتن برای حفظ بخشی از نیرو‌های نظامی خود در شمال‌شرق سوریه به منظور مبارزه با داعش نیست، بلکه با هدف «چپاول نفت» این منطقه صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد تعدادی از نیرو‌های نظامی این کشور را با هدف آنچه وی مبارزه با تروریست‌های داعش خواند، در شمال‌شرق سوریه حفظ کند.

یک مقام آمریکایی آگاه به موضوع اعلام کرد نیرو‌های نظامی در پایگاه‌های نزدیک به میدان‌های نفتی در دیرالزور مستقر می‌شوند. پایگاه التنف که یکی از پایگاه‌های نظامی است که آمریکا در سوریه حفظ کرده است، با میادین نفتی که ترامپ از آن‌ها به عنوان ماموریت باقی مانده آمریکا در سوریه یاد می‌کند، فاصله دارد. بنا به گفته این مقام آمریکایی احتمالا تعداد نیرو‌های باقی مانده کمتر از ۴۰۰ تن خواهند بود که در پایگاه‌های دیرالزور و التنف مستقر خواهند شد.

به نوشته دیلی بیست حفظ نظامیان آمریکا با ادعای مالکیت نفت کشوری دیگر، انتقاداتی را در پی خواهد داشت.

این در حالی است که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه و از مدافعان سرسخت ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دولت آمریکا می‌تواند با فروش نفت سوریه هزینه اقدامات نظامی خود در این کشور را تامین کند! گراهام در ادامه مدعی شد: «رئیس جمهور به درستی گفته است که اگر تحریم‌های اعمال شده علیه ترکیه نبودند، آتش بس به دست نمی‌آمد و در صورتی که این آتش بس حفظ شود، پیشرفت عمده‌ای به دست آمده است.»

همچنین به نقل از رویترز، گراهام امروز پس از نشستی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید، در جمع خبرنگاران حاضر شد و از طرح این ستاد برای آنچه وی «جلوگیری از قدرت گرفتن دوباره داعش در سوریه و محافظت از نفت این کشور» خواند، خبر داد. گراهام افزود طرح موردنظر اهداف اساسی واشنگتن در سوریه را تامین خواهد کرد.

مقامات آمریکایی در حالی از حفظ برخی از نظامیان این کشور در خاک سوریه خبر می‌دهند که ترامپ پیش از این مدعی شده بود همه نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022