قیمت طلا امروز بالای 1500 دلار باقی ماند


قیمت طلا امروز بالای 1500 دلار باقی ماند

در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد امریکا موجب تقویت احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر ماه جاری شده است، نرخ طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی 2 هفته گذشته رسید و در بالای 1500 دلار باقی ماند.

به گزارش بنکر (Banker)، نرخ هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۵۰۴ دلار و ۳۵ سنت بالا رفت که بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته بود اما بعدا اندکی تعدیل شد و به ۱۵۰۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. نرخ فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۸ درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به ۲۰ اوت تاکنون قرار دارد. نرخ طلا در بازار امریکا نیز امروز به رقم ۱۵۰۵ دلار رسید.
این دومین بار در طی ۲ هفته گذشته است که نرخ طلا از مرز ۱۵۰۰ دلار عبور می‌کند. نرخ فلز زرد روز ۷ اوت برای نخستین بار در طی بیش از ۶ سال گذشته به بالای ۱۵۰۰ دلار رسید و در روز ۴ سپتامبر رکورد ۱۵۵۷ دلار را به ثبت رساند.
آمارهای جدید نشان می‌دهد که ثبت سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه‌ای تولید امریکا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش داشته و میزان صادرات نیز کاهش داشته است. این آمارها نشان می‌دهد که به دلیل تبعات ناشی از جنگ تجاری، حجم سرمایه‌گذاری تجاری همچنان پایین است.
فدرال رزرو امریکا از ابتدای امسال میلادی تاکنون دو نوبت نرخ بهره را کاهش داده است و با توجه به ادامه وضعیت نامطلوب اقتصادی و ادامه اختلافات تجاری، سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ بهره یک نوبت دیگر کاهش پیدا کند. کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده و نرخ فلز زرد را افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟