آخرین جزئیات از حلبی آباد محله نظام آباد / آماده باش به مالکان املاک حاشیه بزرگراه شهید صیاد شیرازی


آخرین جزئیات از حلبی آباد محله نظام آباد / آماده باش به مالکان املاک حاشیه بزرگراه شهید صیاد شیرازی

عظیما درباره املاک باقیمانده در طرح توسعه بزرگراه امام علی (ع)، شهید صیاد شیرازی و حلبی آباد محله نظام آباد توضیحاتی داد.

آخرین جزئیات از حلبی آباد محله نظام آباد / آماده باش به مالکان املاک حاشیه بزرگراه شهید صیاد شیرازیمهدی عظیما رئیس داره املاک شهرداری منطقه ۷ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت حلبی آباد این منطقه گفت: زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر در محله نظام‌آباد وجود داشت که این محله از زمان انقلاب تا به امروز در تصرف ۱۵ خانوار بود.

رئیس اداره املاک شهرداری منطقه ۷ افزود: این ۱۵ خانوار پیرامون این زمین دیواری ایجاد کرده و با احداث آلونک‌هایی که سند نداشت منظر شهری را از بین برده و موجب نارضایتی ساکنان شده بودند.

عظیما با اشاره به توافق انجام شده با مالکان آن زمین گفت: با توجه به اعتراض شهروندان و از بین رفتن منظر اجتماعی ما در شهرداری منطقه ۷ با ۱۵ خانوار ساکن در زمین ۲ هزار و ۵۰۰ متری توافق کردیم و پس از پرداخت حق تصرف به آن‌ها ملک را در اختیار شهرداری منطقه قرار گرفت.

او تصریح کرد: پس از تصرف زمین آلونک‌ها تخریب و در حال حاضر منطقه طرح خود را برای تبدیل آن زمین به عرصه عمومی و فضای سبز در دست اجرا دارد و امیدواریم بتوانیم تا انتهای سال جاری آن زمین را نیز با احداث بوستان به عرصه عمومی منطقه اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: مخالف طرح جدایی ری از تهران هستیم/ برگزاری انتخابات مجلس نباید منافع تهران را تحت تأثیر قرار دهد

رئیس اداره املاک شهرداری منطقه ۷ در توضیح خرید زمین ۳ هزار و ۱۰۰ متری در محله ارامنه و تبدیل آن به عرصه عمومی در منطقه ۷ تهران گفت: شهرداری منطقه از سال گذشته توسعه عرصه عمومی و فضای سبز را به صورت جدی دنبال کرده است و برای آن نیز اعتباراتی تخصیص داده شد.

عظیما با اشاره به بافت فرسوده موجود در منطقه ۷ تهران گفت: منطقه ۷ در قسمت شرقی خود که به مناطقی، چون نظام‌آباد و خواجه نظام منتهی می‌شود دارای تراکم بالایی است و این تراکم بافت فرسوده را به دنبال داشته است.

او ادامه داد: به دلیل آن‌که شهرداری منطقه ۷ از لحاظ سرانه فضای سبز میانگین پایینی دارد، مدیریت شهری منطقه به جد به دنبال توسعه فضای سبز است.

رئیس اداره املاک شهرداری منطقه ۷ با اشاره به تملک ملک ۳ هزار و ۱۰۰ متری گفت: سال ۹۶ شهرداری منطقه ملکی را به مساحت ۳ هزار و ۱۰۰ متر در محله ارامنه خریداری کرد و به دلیل آنکه کاربری قبل زمین به صورت باغ بود با ایجاد برخی اصلاحات زمین را به بوستان تبدیل و در اختیار شهروندان قرار داد.

او در توضیح املاک حاشیه‌ای بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه شهید صیاد شیرازی که در طرح توسعه قرار گرفتند، اما هنوز متراژی از آن ملک‌ها در حاشیه بزرگراه‌ها باقی مانده گفت: زمانی که طرح توسعه بزرگراه امام علی (ع)، شهید صیاد شیرازی و خیابان دماوند اجرا شد تعدادی از املاک در طرح تعریض قرار گرفتند، اما بخشی از آن‌ها به شکل دندانه‌ای در حاشیه بزرگراه‌ها باقی ماند.

عظیما با اشاره به بازدید زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران از املاک محدوده گفت: در بازدید خانم نژاد بهرام قرار شد آن بخش از املاکی که در طرح تعریض قرار گرفته و به عنوان مثال ۴۰ متر آن‌ها هنوز به‌صورت دندانه ای باقی مانده به فضای عمومی مانند پارکینگ و عرصه عمومی بدل شود که پیشنهاد این طرح در حال حاضر از سوی نواحی منطقه ۷ در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)